Köpråd BMW 325 E46

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Är extremt nära att skriva kontrakt på en BMW 325 E46 Touring
2003, M-sport II paket, helskinn, navi, glaslucka, 13 k mil, fullservad, nybes, tyskimport 05.

Har haft flera E46 tidigare, dock 330 & 320 samt 316Ti.
Några bra tips ang. just 325 snurran? bu eller bä!

Kör på! innan 11 imorgon måste jag ha bestämt mig....:gnissla

Bifogat

• XJR530-2041.jpg
    XJR530-2041.jpg
    54.8 KB · Visningar: 266
Last edited:
Nu vet jag inte med e46an men på e36an så var väl det enda bekymmret att den gillar varv i större usträckning än 328 och uppåt.
Lite trist var det med min då det var en automatare :)

Det ska man inte vara för säker på. Jag har fått igenom en bil som hade glappa länkarmar, varav en av dem hade en spricka rakt igenom godset, så att det bara var lite styvt 1cm kvar som höll ihop skiten. Och diverse annat trasigt mög.

Bilen hade ett flertal fel som borde gett den körförbud i övrigt med. >.<

Gillar e46:an, en av dem snyggaste karosserna bmw gjort.

Min fick lite fina fel dock, länkarmar fram var båda kass, bromsrör vid tanken har en tendens att bli kass så som den ligger (detta var dock sedan), vid bagageluckan samt vid dörrarna är dåliga sidor för att få rost, termostathuset är i plast och skit egentligen, likaså fastsättningen utav expansionkärlet... mitt fäste gick av så hela kärlet gick sönder i nederkant och där mäter den vattentemp också!

Var ett par år sedan jag sålde min. Tycker 325:an är rätt trött också man får plåga den likt 320:an...
Men JÄVLIGT bekväm bil som du vet själv.

Motorn på min hade mil likt din och karossen hade c:a 20k.

Det ska man inte vara för säker på. Jag har fått igenom en bil som hade glappa länkarmar, varav en av dem hade en spricka rakt igenom godset, så att det bara var lite styvt 1cm kvar som höll ihop skiten. Och diverse annat trasigt mög.

Bilen hade ett flertal fel som borde gett den körförbud i övrigt med. >.<

Jag tänkte faktiskt skriva "oftast" eller "i 99% av fallen" men gjorde inte det.
Du har såklart rätt, ibland slinker de mest uppenbara felen igenom.

Rost rost och åter rost..

Dessa bilar rostar rätt så frisk så man bör kolla det noga innan köp. Områden man speciellt bör kolla är motorhuvens framkant vid lysena och bakluckan. Anledningen till att rosten trivs är att kittningen spricker, inte nått som är helt enkelt att fixa i efterhand. Dock så ska det inte vara något större problem att få det fixat av BMW så länge rostskyddsgarantin gäller..

Annars måste jag instämma att det är en trevlig bil, kolla http://www.autopower.se/ så får du reda på allt du behöver veta ..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025