Köpråd av offroad/SM-hoj i låg prisklass till en nybörjare

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hejsan, nu har jag snart fixat mitt mellanklass-kort och ska köpa MC men har lite problem att hitta en osm passar mig :) Det jag är ute efter är en offroad/supermotard(helst) men budgeten är inte speciellt hög. Efter lite jobb och slit kommer jag ha runt 20-27k att lägga ut, inget mer. Modeller som jag sett intressanta hitills är bland annat suzuki DR och yamaha xt.

Om ni vet något bättre så kom mer förslag! Gärna i form av blocket- eller enduromx-annonser om ni är hyggliga. En sak man måste ha i åtanke är ockås att jag bara kommer ha mellanklasskort så en hoj som är registrerad till 25kw är ett STORT plus.

Tack på förhand - Martin

Jag har oxå tänkt köpa motard! Köra med passagerare tycker jag är något av det roligaste som finns, hehe.. Det gör ju utvalet något begränsat har jag märkt.
Finns det några fler lämpliga alternativ förutom KTM 640 när man vill kunna skjutsa?
Det är främst bus på stadsgator och småvägar som är målet.
Även om man är van vid att skruva så vill jag inte ha något som rasar bara för att man har en transportsträcka på 25 mil då och då..
Så är det något annat än KTM 640 som oxå kan funka för mina behov, om nu en 640 gör det....

Tenninge: Kika på denna, här står effekt osv för flertalet hojar!
http://www.breheim.se/mc/Motard_offroad.pdf

Last edited:
tack vega! Tyvärr står det dock inte vilket KW motorcykeln är registrerad med :(

*/ ?>
Back