Köpråd ang Motard.

Mini_biker

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Ingen
Tjenare, Jag heter Gabbe(Gabriel)
Jag kommer köpa en minimoto ganska snart, och jag kommer behöver lite råd eller hjälp. Jo jag tror nog att jag kommer köpa en i denna sida http://www.minimotocenter.se/
Hur kommer jag köra den då? Jo jag kommer inte köra på banor, bara på grus,gräs och på gator :)
Det är mellan Mini Motard 49cc och M1(äkta 14E) - Minimoto 49cc, vilken passar bäst för de ställen jag ska åka? Jag är också lång och stor. Vilken ska jag köpa :)?
Jag hoppas på att ni kan hjälpa mig :)

Last edited:
Mini_biker skrev:
2244238 Tjenare, Jag heter Gabbe(Gabriel)
Jag kommer köpa en minimoto ganska snart, och jag kommer behöver lite råd eller hjälp. Jo jag tror nog att jag kommer köpa en i denna sida http://www.minimotocenter.se/
Hur kommer jag köra den då? Jo jag kommer inte köra på banor, bara på grus,gräs och på gator :)
Det är mellan Mini Motard 49cc och M1(äkta 14E) - Minimoto 49cc, vilken passar bäst för de ställen jag ska åka? Jag är också lång och stor. Vilken ska jag köpa :)?
Jag hoppas på att ni kan hjälpa mig :)

Personligen skulle jag valt Mini motarden, då den ser lite mer lätthanterlig ut jämfört med minimoton :hihi .

Eller hur, det är den jag är mest sugen på den har högre sitthöjd men det står 90kg max last och jag är ca 70kg typ och är ca 189cm lång. Den har samma motor som Minimoton så jag vet inte :S

Hehe jo det blir nog den :) Tack

Men sista fråga eftersom det är samma motor som 14e kan man trimma på samma sätt? Typ jag köper XXL avgasrör mm?

Mini_biker skrev:
2244375 Eller hur, det är den jag är mest sugen på den har högre sitthöjd men det står 90kg max last och jag är ca 70kg typ och är ca 189cm lång. Den har samma motor som Minimoton så jag vet inte :S
är också sugen på den minimotarden=) men undrar vad sitthöjden är?
är ca 187 och väger 66kg, tror ni den motarden blir bra åt mejj??

hade

Det står 76cm sitthöjd :)
Men vi har otur slut i lager :P Jag tror jag ska ringa dem i morn o fråga när dem ska komma :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT