Köpråd angående Aprilia 125 rs

xlr8

Medlem
Gick med
3 Jan 2013
Hoj
Bmw
hejsan

hur långt går en rs 125? rimligt med med nästan 5000mil?
något spec man ska tänka på inför köp?

händer de att besiktningen skriver fel mil antal?

En motorcykel kan väll gå hur långt som helst bara man sköter om den bra. 5000 mil är ju en bit men är hojen skött med olja, kolvbyten, lager m.m. ska den ju funka. Känns väll ofta säkrare att köpa något som inte gått så långt.

Kolla allt på hojen. Lager, däck, motor, växellåda, bromsar. Fråga om när kolven varit bytt senast. Om den gått strypt eller inte m.m. . Man skadas aldrig av att ha mycket kött på benen innan köp!

Det står en Aprilia RS 125 i garaget hemma. Till salu är den också ;) PM:a mig för mer info

MVH Erik

Kolven borde vara bytt minst 2 ggr på dem milen. Kanske rent av andra cylindern och en vevaxelrenovering. Köper man en som har gått långt Bör man åtminstonde lyfta av cylindern och besikta vevaxeln. Då ser du kolv och cylinderskick på samma gång.

En fungerande förgasare och oljesmörjning har otroligt stor betydelse på hur många mil man får ut på en kolv respektive vev. Med lite "Otur" kan man sabba en ny cylinder på 100 mil. På grund av felaktig bestyckning.

SÅ egentligen beror det på skicket i dagsläget. Helst ska byterna vara dockumenterade om man ska betala bra för hojen. Annars sjunker värde drastiskt. Byte av vev, cylinder och kolv går nog på 5-8 tusen.

Mats

ok. ägaren säger att den gått ganska mycket mindre än 5k. men de står på transportstyr...... att den gått 5k?
han lät förvånad över när jag frågade om de. händer de att besiktningen skriver fel

Ett bra tips från mig. KÖP INTE EN APRILIA RS 125!!!!!!! DET ÄR SKRÄP SOM BARA KLÖDDAR HEEEELA TIDEN köp en något tråkigare men 800% mer driftsäker och mycket bensinsnålare Yamaha yzf 125r:fakta

Ett bra tips från mig. KÖP INTE EN APRILIA RS 125!!!!!!! DET ÄR SKRÄP SOM BARA KLÖDDAR HEEEELA TIDEN köp en något tråkigare men 800% mer driftsäker och mycket bensinsnålare Yamaha yzf 125r:fakta

Är inte det en fyrtaktare på typ femton häst?

Då kan han lika gärna trimma en moppe om han ska ha en yzf, roligare lär han i alla fall ha.

Verkar skumt att ägaren säger att det inte är 5000 mil men TP säger det. Köp inte, det kommer fler rs 125 under våren ha lite is i magen, sen är det en snygg och rolig 125a, köp defenitivt en rs124 av de 125or som finns

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8