Jag har ett stort abstinensbesvär då jag inte har ägt en cross/motard på snart 3 år och jag är så grymt sugen på isåkning i vinter så jag måste nog köpa mig en cross.
Sitter och kikar litegrann nu men kom på den briljanta idén att fråga proffsen först om vad man ska ha.
Det blir japanskt, så mycket vet jag. Har haft några Husabergare men något sånt vill jag inte ha igen efter att ha provkört några japanare. Annars är ju 650'n grymt rolig men för mycket effekt kostar på annat och jag klarar mig med en liten "klen" 450 till rent isåka med finndubb.
Prisklass MAX 30 000:- och så nytt som möjligt, och jag vill ha tips om vilken modell som är skottsäkrast/har haft minst problem. CRF 450 är ju extremt billiga tex men det finns väl en anledning antar jag?
Och sen en nybörjarfråga: Passar flera olika hojars fälgar på andra modeller, tex sucka på kawa etc? Och diverse årsmodeller, är det typ en standard på detta eller så? Måste ha dubbel uppsättning så jag kan ha en med finndubb och en med endurodubb nämligen och tänkte börja leta fälgar redan nu isåfall.
Sitter och kikar litegrann nu men kom på den briljanta idén att fråga proffsen först om vad man ska ha.
Det blir japanskt, så mycket vet jag. Har haft några Husabergare men något sånt vill jag inte ha igen efter att ha provkört några japanare. Annars är ju 650'n grymt rolig men för mycket effekt kostar på annat och jag klarar mig med en liten "klen" 450 till rent isåka med finndubb.
Prisklass MAX 30 000:- och så nytt som möjligt, och jag vill ha tips om vilken modell som är skottsäkrast/har haft minst problem. CRF 450 är ju extremt billiga tex men det finns väl en anledning antar jag?
Och sen en nybörjarfråga: Passar flera olika hojars fälgar på andra modeller, tex sucka på kawa etc? Och diverse årsmodeller, är det typ en standard på detta eller så? Måste ha dubbel uppsättning så jag kan ha en med finndubb och en med endurodubb nämligen och tänkte börja leta fälgar redan nu isåfall.