Köpings-åka

filma sig lite, svettig som elvis! perkele!!

Om vädret är det rätta på tisdag eller onsdag så dyker jag upp..

Har man tur har det klara kåpglaset kommit då också, skickades från .de igår..

Då är det bara att sätta dit kameratankfästet, HD (Canon HF200) kameran och sen filma sig lite.. ;) blir lite testing testing o se om det funkar.. kommer ungefär att kunna filma 90min ful HD om inte extra batterier o minneskort kommit..

Så om det är några posörer som vill bli filmade är de bara att hojta till.. men jag tänkte åka med "lugna" gruppen.. för jag tänkte inte lira in nån GR film.. ;)

Nu så gott folk, godmorgon på er! Det är tisdag imorgon:)Vädret verkar bli soligt och fint dessutom, funderar på rutt...Nu har vi ju stor chans att en filmare med oxå i form av Jonas a.k. a "T-bag", så folk har chans att bli possörfilmade.

3 förslag ca mil t o r Köping:

1)Vi har ju åkt Fagerstarutten ett par ggr nu, med väg 256 mot sala den är ju riktigt fin, skulle man åka den skulle jag vilja göra en avstickare på totalt 5 mil i korset Salbohed, åka Vänster mot Avesta där det är kurvigt o fint och upp och ner i ca 2,5 mil och vända. ca 25 mil, ett alternativ på detta är att vända i Uttersberg och köra tillbaka istället för fortsätta sista biten till Skinnsbergskorset och matarrakorna.., svänga in vänster vid Karmansbo på en liten kort kringelikrokväg så man kommer ut direkt på väg 250

2)Käglan, var faktiskt riktigt fin, lite grus i början i några kurvor, ända bort till T-korset i Örebro och vända och köra genom Fellingsbro och genom Norrby till Medåker och tillbaka. ca 12-13 mil.

3)Västermorundan via Arbogahållet för att slippa sol i ögonen..Kungsör-Tumbo-Kicksund-Sanda-Rytterne-Västerås. ca 20 mil(?)

Last edited:
Hum...västermo och rytterne var ju ett tag sedan, men båda de är ju belamrade med viltstråk, kväll å grejer.. :crash Men då är ju stekarfiket nära tillhands.

Käglan var helt ok, och jag är svag för kurvnirvanat (Fellingsbro Kyrka - Medåker), men där var det ju lite grusigt på en del ställen, vilket iofs tar ned tempot en smula, och nog sätter det fokus på lite omedveten trEning av både blick och gaskontroll när det svänger helveTT som det gör där. :hihi

Decisions, decisions - tur att du leder körningen imorgon Sportis! :fakta :hihi

Hum...västermo och rytterne var ju ett tag sedan, men båda de är ju belamrade med viltstråk, kväll å grejer.. :crash Men då är ju stekarfiket nära tillhands.

Käglan var helt ok, och jag är svag för kurvnirvanat (Fellingsbro Kyrka - Medåker), men där var det ju lite grusigt på en del ställen, vilket iofs tar ned tempot en smula, och nog sätter det fokus på lite omedveten trEning av både blick och gaskontroll när det svänger helveTT som det gör där. :hihi

Decisions, decisions - tur att du leder körningen imorgon Sportis! :fakta :hihi

Jag kan leda, bara T-bag ligger som nummer 2 och filmar mitt:arsele:)
Rytterne är väl ingen favorit, även om vägen var sådär förra veckan då jag snurrade där. Käglan låter ändå som en god idé samt kurvorgien vid Norrby. Man kan ju för att förlänga känslan köra in mot sundänge, ta sig till Kolsva och köra till Uttersberg och vända, den extra svängen blir ca 7 mil.

God damn... :banana jag vill bli filmis!
Sportis, om du bogserar mig o T-påsen ligger bakom så e juh jag garanterat också med på rullen! :yoparty

Variant
4) Sööping - Himmeta - Medåker - Jädersbruk - Fällingsbro - Käglan - Glanshammar - "oldE-20"- Götlunda - Sickelsjö - Västermo - Kungsör - Dumbo - Quicksund - Sanda - Valfritt -....

5) Runda hjälmaren å komma fram vid Hjälmaresund... inte så mycke krokiga vägar tyvärr, mest transportsträckor i +200..

Variant
4) Sööping - Himmeta - Medåker - Jädersbruk - Fällingsbro - Käglan - Glanshammar - "oldE-20"- Götlunda - Sickelsjö - Västermo - Kungsör - Dumbo - Quicksund - Sanda - Valfritt -....

5) Runda hjälmaren å komma fram vid Hjälmaresund... inte så mycke krokiga vägar tyvärr, mest transportsträckor i +200..

Just nu är vädret regntungt här, verkar hålla i sig, vid 14:00 tiden idag så ser det ut att vara en gräns i vårt område, men fint mot Örebro:confused:Men är det regn eller blöta vägar och dåligt uppsprickande, så hoppar jag idag o kör imorrn från Västerås stationen istället, då väderutsikterna ser mer lysande ut då:tummenupp

Ser inte så lovande ut här heller.. så man får nog satsa på onsdagen istället..

Just nu är vädret regntungt här, verkar hålla i sig, vid 14:00 tiden idag så ser det ut att vara en gräns i vårt område, men fint mot Örebro:confused:Men är det regn eller blöta vägar och dåligt uppsprickande, så hoppar jag idag o kör imorrn från Västerås stationen istället, då väderutsikterna ser mer lysande ut då:tummenupp

Jag tror det torkar upp ja

Jag tror definitivt på upptorkande nu med, så jag kommer ner till kl 18.00, kanske kör en Västeråssväng imorrn med:banana Säsongen snart slut så det gäller passa på:) Så jag hinner upp till 1100 mil till servicen på hojen med

Jag tror definitivt på upptorkande nu med, så jag kommer ner till kl 18.00, kanske kör en Västeråssväng imorrn med:banana Säsongen snart slut så det gäller passa på:) Så jag hinner upp till 1100 mil till servicen på hojen med

Jag har ännu inte bestämt mig, vi får se om jag kommer idag eller ej :gnissla

Är det torrt så dyker jag upp om jag hinner, måste slänga på en ny styrväxel på ååådin idag... hata bilar!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla