Köphjälp

ghd002

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2012
Hoj
Triumph Daytona 955i -03
Hej!

Håller på att sälja min Daytona 955i -03 och tänker mig en riktig supersporthoj denna gång. Siktar på att lägga max 90 tkr. Funderar mest på antingen en GXR 1000 eller en ZX-10 typ -08/-09. R1:an känns lite trång(183cm, 85 kg) och firebladen passar inte min smak rent utseendemässigt.

Hjälp! Kom med ditt bästa argument för vad jag ska välja.

KTM RC8 för att det är en KTM!!! Enkelt:yoparty

Tja

Hade samma dilemma, kolla på 07/08 R1, köpte själv en nyligen just för att man sitter helgrymt på dom, den käns stor. Är själv 193. RC8R är ett grymt alternativ, sitter mycket bra på dom också, många meningar om den hojen, läs runt lite. För mig kändes den för dyr i dagsläget, 120k+. Innan hade jag en ZX10, den kändes värkligen som skit vs R1an.

Lycka till med köp

Last edited:
Tyckte r1an "nya" var rymlig när jag hade den, är typ av samma storlek som dig. Av de alternativen hade jag utan tvekan tagit den igen. Måste faktiskt erkänna att jag saknar den ibland idag också.:tummenupp

Tack för alla svar!

R1:an beskrivs ju som lite "tam" jmf med ZX10 när man läser tester i Bike. Efter era svar har jag kollat in en 08s R1:a. Men om någon har ork skulle jag gärna få fler argument för/emot min ursprungsplan om en ZX10:a. Varför välja R1?

Alla vet att gröna hojar rockar hårdast! Jag säger zx10r!

Fastbikes sista nummer har med R1 07-08 som en rekommenderad bike. Den här hojen är den som kom efter Rossi vunnit MotoGP 2004, 2005 och 2a 2006 på Yamaha. Nya motorn med 16 ventiler istället för 20 ventiler, fixad ram med erfarenheter från MotoGP och innan Yamaha började bygga motorer för "bästa" möjliga ljud 2009 :D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!