Köphjälp delar till XT600

Hojtokig

Janne
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Yamaha XT600
Hej,

Jag har precis köpt en Yamaha XT600 i smårisigt skick. Den saknar kylarvingar (skadade) och framskärmen är skadad. Undrar var man köper plast till en sådan hoj. Var inne på Yamaha Center i Göteborg men endast en kylarvinge gick på nästan 1500 spänn med emblem. Måste väl finnas några bra firmor man kan köpa Pirat delar ifrån. Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite goda råd. Skulle även behöva en varvräknare mm

Mvh

Janne

Hej!

Framskärmen skulle du undersöka om nån bil krock och lack firma kan plasta ihop åt dig, och kylarvingar får du ringa runt och leta på skroten.

Känner tyvärr inte till nån som gör piratdelar men det kanske finns ? :confused:

Finns en lista här på alla mc skrotar , bara ringa runt o kolla.

btw , är det en 86a eller tidigare så ser den coolare ut om du helt enkelt plockar bort vingarna.

framskärmen ser bättre ut något kortad , men då stänker det ganska så bra om man kör i regn =o/
annars , sikta in dig på någon av universaltyp , låt säga hobbex stuk. gissar att den är vit o röd , så köp en vit , och bulta på en röd breddning så har du fått ihop en framskärm för under 300.

om du vill laga finns det plastic padding och glasfiberväv på undersidan. skala bort repor o dyl med ett rakblad.

varvräknare ?

är i min mening onödigt på den hojen

Last edited:
Hojtokig skrev:
2247900 Hej,

Jag har precis köpt en Yamaha XT600 i smårisigt skick. Den saknar kylarvingar (skadade) och framskärmen är skadad. Undrar var man köper plast till en sådan hoj. Var inne på Yamaha Center i Göteborg men endast en kylarvinge gick på nästan 1500 spänn med emblem. Måste väl finnas några bra firmor man kan köpa Pirat delar ifrån. Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite goda råd. Skulle även behöva en varvräknare mm

Mvh

Janne

Skärm köper du på lelles för ett par hundra,
på min hade jag en KTM skärm.
Orginal är ju ändå apful.

piratplast exsisterar inte... riktigt surt Har själv letat. Jag skulle som sagt tidigare satsa på en KTM-flärp! Billigt och snyggt

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!