Som sagt, BMW klubbens forum
här!
Annars kan det finnas magerryckningar "surging" på R1100 och tidiga R1150 med enkeltändning, fixat med dubbeltändningen från 2003 ungefär...
Kan fixas genom diverse mycket noggranna inställningar av ventiler, gasspjäll och databoxar, och ev. en powercommander eller så...
På min 1150 -03 med dubbeltändning har jag inget sånt, och det är inte alla 1100 som har det heller, prova och se!
Läckage, glapp, rassel och det vanliga! Om kopplingen kopplar ur, glapp i baksvingen. Milen är nog inget att bekymra sig för om de är välskötta!
Har han kört BMW förr? Isåfall känner han nog till växellådan
Dessutom vill boxrarna söla i sig en bra skvätt olja, det är alltså ingen fara med någon dl/100 mil! Tragiskt men sant... Varierar dessutom en hel del...
Men kan han leva med att ha en kaffekopp olja med sig på Europasemestern, så kan han säkert köra 12-15 000 mil till med vilken som helst av dem!
Och sen om det är äldre dar det gäller, så kanske han skulle kolla på en R11X0R istället, eller en F650, en RS/RT är stor att släpa ut när man ska fisköra lite på lördag! Vet jag på min egen pappa....