Jag har en bunt servrar i en klädkammare, och allt eftersom intresset har vuxit för de sidorna och tjänsterna (bland annat finns Sporthoj-FTPn i den klädkammaren) så har serverparken utökats.
Detta har givetvis bidragit till att temperaturen har stigit i klädkammaren.
Förr eller senare måste jag antingen flytta servrarna till svalare plats, eller installera kylaggregat.
Det som är vettigast i längden är kylaggregatet, då denna klädkammare har inretts och är "perfekt" för servrarna..
Så. Shopping av AC.
Vad ska man ha?
Klädkammaren är ca 5 kvadratmeter, och bör hållas på en temperatur runt 20 grader.
Jag gissar på att det inte behövs ett speciellt stort aggregat, men vad ska man tänka på? Måste man dra slang ut osv? Hur länge kan et tlitet aggregat drivas utan tillsyn?
Jag vet att kunskapen finns här nånstans! Hjälp!
Detta har givetvis bidragit till att temperaturen har stigit i klädkammaren.
Förr eller senare måste jag antingen flytta servrarna till svalare plats, eller installera kylaggregat.
Det som är vettigast i längden är kylaggregatet, då denna klädkammare har inretts och är "perfekt" för servrarna..
Så. Shopping av AC.
Vad ska man ha?
Klädkammaren är ca 5 kvadratmeter, och bör hållas på en temperatur runt 20 grader.
Jag gissar på att det inte behövs ett speciellt stort aggregat, men vad ska man tänka på? Måste man dra slang ut osv? Hur länge kan et tlitet aggregat drivas utan tillsyn?
Jag vet att kunskapen finns här nånstans! Hjälp!
Låter logiskt i mina öron.