Köper ny hoj - Under sommaren!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Bahwhwh ni hörde rätt. Jag skall köpa en ny hoj i mars-april. Skall bara köra in mig på min estniska moppejävel först. Sen köper jag en Hornet 600 (senast 02a) och stylar upp den lite. Tänkte ni skulle få hjälpa mig lite (jag är medveten om att detta inte är stylingforumet, men ni fick äran eftersom ni är göteborgare).

Honda Hornet 600 -02 (eller senare)

Slipon - 4000 till 6000
Handtag - 265
Styre - 675
Backspegel - 220
Fotpinnar - 400
Stålomspunna bromsslangar - 665
Kraschpuckar - 700 ( ? )
Hugger - 1400
Kutzkåpa - 1100
Undertail - 1200
Tankpad - 150
Magspoiler - 2000
Vibrationsdämpare - 200
Kedjeskydd - 675
Kylarskydd - 350
Miniblinkers - 300 till 700

Summa ca 14300 (exkl hoj)

Vad har jag glömt? :gnissla

Definitivt Yoshimura!!! :Bugar
Kolla här!

Bifogat

• 050466810_LTH002S.jpg
    050466810_LTH002S.jpg
    57.8 KB · Visningar: 46
  • 050182144_ATV%20TRS%20cf%20muffler.jpg
    050182144_ATV%20TRS%20cf%20muffler.jpg
    50.6 KB · Visningar: 42
Last edited:
Rasorblade skrev:

Grejen är att jag och min fader som är en gammal räv när det gäller hojar: Dryftade lite om effekten jag får av en slipon utan att använda powercommander etc. Han sade att den var knapp och jag inte skulla känna nåt nämnvärt eftersom jag är en newb när det gäller hojar.

Då började vi babbla om ljudet och han drog en vals om kubiken på hojen, om rör etc jag fattade hälften.

Jag är mer efter ljudet. Hört att BOS har bra ljud, hur har vi det med Yoshimura?

PÅ TAL OM INGENTING:

HAR NI SAKNAT MIG!? :argpådato

*tar en klunk öl*

Rasorblade skrev:

Eller snackar vi om slipons nu? *full*

Backblade skrev:
Oh herregud vart hittade du det najsa tankskyddet? Och är ljudet okej med yoshi?

grymmare ljud får du leta efter....

Har haft Yoshi på tre av min fyra Blades!! Grymt nöjd.

I bikes test så kom Yoshi på andra plats när det gäller effektökning

www.boove.se svindyra tankpads!

Last edited:
Rasorblade skrev:
grymmare ljud får du leta efter....

Har haft Yoshi på tre av min fyra Blades!! Grymt nöjd.

I bikes test så kom Yoshi på andra plats när det gäller effektökning

www.booves.se svindyra tankpads!

Den funka inte, kom onlajn på msn btw- :Bugar

Vill inte vara nån glädjedödare mitt i allt bling bling, men har kört hornet 600 å misstänker att du kommer tröttna på effekten :rolleyes:
Däremot är 900an betydligt roligare :banana
Men båda är bra hojjar :)

Snigel skrev:
Vill inte vara nån glädjedödare mitt i allt bling bling, men har kört hornet 600 å misstänker att du kommer tröttna på effekten :rolleyes:
Däremot är 900an betydligt roligare :banana
Men båda är bra hojjar :)

Jo men försäkringen heter alban också :/ Om man är en kille på 23 år som bor i gamlestaden.

:(

Ljudet är brutalt gött med Yoshimura, någon effektökning lär du tyvärr aldrig märka av gissar jag på. Funderar själv på ett till K5:an fast det blir jävligt dyrt eftersom jag då MÅSTE fixa en powercommander annars går hojen sämre...önskar att man kunde skita ut stålar till allt kul man vill ha.

Finns det Yoshis till hornet 600 då? När jag kollade på ljudförbättrare till min hoj i höstas hittade jag inget iaf, så jag köpte ett Laser istället. :Rockbanan

Laser låter fördjefla gött!!!

Yoshimuras triovalsystem är tillsammans med Blue-flame's triovalsystem lätt de snyggaste man kan få tag på. :drool

Lycka till med hojköpet!

hållundan skrev:
Laser låter fördjefla gött!!!

Yoshimuras triovalsystem är tillsammans med Blue-flame's triovalsystem lätt de snyggaste man kan få tag på. :drool

Lycka till med hojköpet!
Hehe, ja det är rätt coolt, låter gött med! :2cool (gillar denna flinosen alltså)

Vid närmare eftertanke så blir det en 900 iaf. Jävligt dumt att köpa en 600, bling blinga upp den och sen tröttna på effekten.

Funderar på att ta en dag i Tyskland för både hoj och tillbehör, nån som har nåra goda erfarenheter därifrån?

Backblade skrev:
Vid närmare eftertanke så blir det en 900 iaf. Jävligt dumt att köpa en 600, bling blinga upp den och sen tröttna på effekten.

Funderar på att ta en dag i Tyskland för både hoj och tillbehör, nån som har nåra goda erfarenheter därifrån?
Ja, nu börjar vi snacka. Spara på allt blingbling o se till att ha råd med försäkringen ist. Blir det nåt över så trycker du en fet pipa.

Över och ut

Rasorblade skrev:
Två pipor!!
900:an har dubbla utblås!
Yehaw

Mark skrev:
Ja, nu börjar vi snacka. Spara på allt blingbling o se till att ha råd med försäkringen ist. Blir det nåt över så trycker du en fet pipa.

Över och ut

Honda har "billiga" försäkringar har jag hört, självrisken blir aningen högre dock va?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8