Köper du en ny eller beg hoj nästa år

Jag

• Antal röstningar
    0
CorbenDallas skrev:
Ny hoj skaffar man sig väl på hösten??

Har byt ut gammelkawan mot en nyare likadan. Behåller rejshojen, den håller många år i mitt tempo...
De nya hojarna kommer inte hit förrän tidigast efter jul/nyår så det e svårt att skaffa "ny" hoj på hösten... :rolleyes:

Köper nytt!! Ska bli så cool att få vålda till inkörningen. Läste i en engelsk blaska om en Sukka 1000 som bara plockades direkt från fabrik till bänk, å från bänk till endurance (8h).... Efter 8h så körde dom hojen i bänken igen, det va 6hk till! efter! :yoparty

Mrlind skrev:
Köper nytt!! Ska bli så cool att få vålda till inkörningen. Läste i en engelsk blaska om en Sukka 1000 som bara plockades direkt från fabrik till bänk, å från bänk till endurance (8h).... Efter 8h så körde dom hojen i bänken igen, det va 6hk till! efter! :yoparty
Kan stämma, delarna sliter in sig och friktionen minskar, lycka till nu när du ska leka med dom stora grabbarna :tomten

Som den självplågare man är så köper man ju sin båge nu och ägnar hela vintern åt att putsa och drömma om torra vägar och ljumma vindar. Har precis införskaffat en pippigul Ducati 900 SS ie till ett satan-i-gatan så bra pris så gissa vem som drömmer söta drömmar...

Någon mer med en gul 900 SS ie i Göteborg förresten?

Är sjukt sugen på ZX6r -05 tack vare Corbens bild han slängde upp igår. Men men, får väl se vad man får för jobb efter man tagit sin examen. Annars blir det att harva på en 1995:a istället. Det är inte fy skam det heller.

GSXR1100R skrev:
Eller harvar du omkring med din gamla hoj ett år till

Spam!!!:
Det här ordet Harva/harvar/harvare började vi i vårat gäng använda för typ 3 år sen, men nu har jag sett det användas mer o mer.. undrar om det kommer från oss från början! :yoparty
Stort H (alltså du är en harvare med stort H) på er!

mjukis skrev:
Spam!!!:
Det här ordet Harva/harvar/harvare började vi i vårat gäng använda för typ 3 år sen, men nu har jag sett det användas mer o mer.. undrar om det kommer från oss från början! :yoparty
Stort H (alltså du är en harvare med stort H) på er!
Spamkontring. Nä det har nog figurerat runt i det avlånga landet lite längre än så. Men visst. Harva på du :)

Saknar ett alternativ: behålla gammhojen och köpa en eller flera hojar till.
Planen är att införskaffa en RF600, en offroad och en minimoto.

Minigixxern behåller jag också, den är för ovanlig för att säljas och får genomgå en renovering. I mina drömmar blir den även lättad, turbometanolad och omkåpad. :)

Lite beslutsångest

Ja här sitter man med lite beslutsångest över vad man ska köpa för nåt nyare projekt.Egentligen skulle man inte sålt av endel delar till R1:an o köpt en likadan o haft som lek o banhoj.
Annars sugen på zx10 :a eller R1 04:a men då nåt begagnat,GSX-R är inte heller helt uteslutet.Överväger lite oxå att eventuellt ägna mej mer åt bankörning om man skaffar hoj till nästa år. :)

hållundan skrev:
Spamkontring. Nä det har nog figurerat runt i det avlånga landet lite längre än så. Men visst. Harva på du :)

Jävlar.. stort H på oss då som är lite efter! Damn it! :huvet Trodde att vi harvare va först med det..!
Men ja tror ändå att det är vi som kommit på det... :brinnerup

mjukis skrev:
Jävlar.. stort H på oss då som är lite efter! Damn it! :huvet Trodde att vi harvare va först med det..!
Men ja tror ändå att det är vi som kommit på det... :brinnerup
Harvat, det har bönderna gjort i flera hundra år så jag tror inte att ni var först... :)

Ja ja, blir nog att mullra med millen en säsong till. Känns väl inte helt fel, men det vore förstås kul med något nytt.

raukroland skrev:
Harvat, det har bönderna gjort i flera hundra år så jag tror inte att ni var först... :)

:D Så sant, såå sant!

(och det är nog just därifrån det kommer)
edit: plöja fåra efter fåra efter f.... hoppas ni fattar nu ni som inte gjorde det.

:hihi

Är ju så illa tvungen att köpa ny. Den gamle blev ett streetfighter-objekt med extrem gaffelvinkel och ombyggd bakdel :3freak

CBR:en är såld, så nu är det bara att trycka på köpknappen för en 250R.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka