köper cb1000r el z1000

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Som sagt körde både cb1000r och z1000 idag och upplevde cb passade min kropp men sen klev jag på z1 och vart såld på motorn som leverar bra mer, spec vid höga.

Cb mattade av redan vid 220 medans z1 matade vidare vid 230 fick dock släppa då pga att däcket var slut för inte börjar väll dom annars wobbla normalt?

Kort sagt

Får lägga ut 20papp mer cb och undrar om det är värt på något sätt.
Annars tar jag gärna mot fakta från ägare till z1000
 
Vill du ha svar från Z1000 ägare. Gå in på Z750/1000 tråden och läs, där har du hur mycket information som helst. sen kommer alla Z 1000 ägare säga att det ä världens bästa hoj och alla cbr 1000r ägare säga att deras är bäst. Om du är osäker, ta den som kändes bäst att köra.
 
CB1000R recenserades idag av en av kvällstidningarna, och den jävligt rutinerade reportern (har nog kört det mesta) menade lite samma sak som du själv nämner; Z1000 något vassare motor, men CB:n har bättre chassi och fjädring.
Jag har inte kört Kawan, men har kört med killar som har den, och ljudet med slipon är sanslöst skönt. Var däremot en av de första i landet som körde CB:n, dagen efter den kom till sverige, tyckte den var otroligt kul och lättkörd, med ett riktigt bra klipp. Det GÅR INTE att köra lugnt med den :D .

Två bra cyklar, invänta lite feedback från Kawa-folket, de har säkert ett och annat att säga. Motorrad hade också ett bra test för ett tag sen, väl värt att läsa.

Good Luck!
 
Jo ska kasta in några ord i den tråden nyfiken på vilket slip-on man ska välja med 2brothers lät sjukt.

letade på motorrad men hitta inget?
 
Du tycker att den mattas av vid 220 medans z:an matar på.Frågan är om du ska ha en sådan hoj om du ska köra i dom hastigheterna.Visst ,cb:n kostar lite mer men den är riktigt rolig.Hade en Hornet 900 innan och den framstår som en moped i jämförelse.Självklart fattar jag också att man vill ha en cykel som har hög toppfart,men det är ju inget vidare att ligga i dom hastigheterna någon längre stund,så om den gör 220 eller 250 spelar inte mig någon roll för det är kurviga vägar och bus faktorn som är roliga med dessa hojar.Jag kan rekomendera cb:n men som sagt var en z:a kan man få rätt billigt just nu.Alla mina pengar på en cb och jag ångrar inte en spänn,riktigt rolig och det är bara önder innkörningstiden.
 
Är inte cb1000 toppfartsbegränsad?
Har läst att den gjorde 225 i något test, medans övriga i klassen gick lite fortare.
Det borde kanske gå att programera bort isåfall.
 
Både är bra hojar!

Personligen så gillar jag inte utseendet på kawan men alla människor är ju olika vad det gäller sånt.

Provkör både och välj själv. Vilken du nu än väljer så kommer du få en väldigt bra hoj!
 
Provkör provkör provkör mer än en gång. Första intrycket är alltid ett annat än när man kör den andra tredje gången. Tyckte själv det fanns otrevliga vibrationer i Kawans motor vid sjutusen varv fortplantade sig ut i fotpinnarna. Men där fanns mer mos än i Hondans motor. Kawans tank var onödigt bred och stor medans på Hondan smal och liten. Sen är Hondan snyggare, men lite snällare motor.
Var själv inne på att byta till nån av dom men tyckte ingen var bättre än nuvarande hoj.
Bara mina tankar
Lycka till:)
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top