köpa:zxr 750 vs. gsx-r 750 ..eller cbr 900??

HanneZ skrev:
gsxrw från -92 väger 208 torr, cbr'en väger 184 torr(skrev rrickard på chatten nyss), de övriga vet jag inte, kolla även försäkring! Bläjden va bra mkt dyrare när jag kollade upp försäkring!

aaah, hoppas inga experter ser det här.. jag skrev 185 torr TROR jag ;)
hehe

har du kollat upp försäkringarna på dom olika hojarna?

900cc låter ju dyrare i mina öron...

...kanaske kan du sålla bort nån direkt bara genom att den modellen är snordyr i förhållande till dom andra.

Över och ut!

Brossans gsxr 95 är känns väldigt tung om man jämför med min blade.

blub skrev:
Problemet med blade är priset, folk är dyra på dom.
En GSX-R 750 från början på nittio väger väl ~205kg torr? lite mycket..

Tror inte det är speciellt svårt att få upp en 750 på 2:an, fast det lär slita endel.. har för mig att en av dom jag körde med igår gjorde det iaf. Fast sen började det knacka och det blev släp till verkstad...
Bättre med min hoj, den knackar konstant! :7peta

Bladen är inte så mycket dyrare i försäkring om man köper 95 eller äldre, sen kom en ny motor i 96 med lite fler kusar

blub skrev:
Blir en "ny" hoj till nästa vår, för lite kräm i gsx:en plus att den är i dåligt skick. :brinnerup
Har letat och läst endel på forumet om dessa hojar men skulle uppskatta lite flera åsikter (gärna om hojarna :rolleyes: )/erfarenheter/fakta.

För de pengar jag kommer ha (~35kkr) blir det väl årgång 92-95 på dessa maskiner.
92ans ZXR verkar vara mycket uppskattad av ägare och om jag inte förstått fel så blev hojen tyngre 94? Men med någon extra hk (luffarturbo?). Vad skulle ni rek. för år?
När blev GSX-R 750 lättare, 94? Stämmer det att kvaliten sjönk på samma gång?

Utseende bryr jag mig inte mycket om så zxr:en får ingen gratis ledning där :hihi . Viktigare är att kunna hålla högt tempo, med aktiv körning när det svänger. Skruva är jag kass på, byta lameller är max jag klarar, så gärna en hoj som håller :tummenupp . Kommer dock inte kunna hålla mig på två hjul heller, vilken maskin tar minst stryk av slangning (vill inte renovera växellåda :( ) ..och vilken är lättare att få upp på 2:an...?

Ja ja.. det ska hålla fast man pinar det och vara i super skick fast billigt, :3freak nä mittimellan blir nog bra.

Eller man kanske skulle leta efter en CBR 900 ~93? :va

faen va knepigt när man inte vet om man ska kissa eller stiga av pottan.

Köp min gsxr 750 årsmod 99 för 35000kr

Repig och ful, men bra maskinellt.

Ska ru leka så håller jag på 900 cbr:en. svårt att börja leka med en zxr visst ären skit snygg men det är en tung pjäs. men vanlig körning är en zxr rolig. har alldrig kört någon gammal gixxer.

Ärkesuck, är luspank efter en trip till landet i väst, men faen vad kul det är att surfa :yoparty Så får se om jag lyckas skrapa ihop kulor till en cbr 900 ~94 i vår, kan bli segt...

blub skrev:
Ärkesuck, är luspank efter en trip till landet i väst, men faen vad kul det är att surfa :yoparty Så får se om jag lyckas skrapa ihop kulor till en cbr 900 ~94 i vår, kan bli segt...

gixxer 750 96-99 satsa på en sån

ZXR:en är inte kul att köra bakhjul med...men framhjul är lättare :tomten

91-92 är samma modell och väger 195 torr, 93 och framåt 205. 91-92 klassas dessutom som klass 6 och försäkras därför för kaffepengar (nästan iaf :banana )

Jag ligger i samma kategori gällande hojköp som dig. Fast jag har bestämt mig för ZX7r :kär

Sån får det bli...

:banana

zxr

hade en zxr-92:a en gång i tiden. En super-snygg hoj som går bra fast är kanske lite väl tung !!!! suzukin vet jag nada om, kanske för att jag gillar inte deras formspråk vem vet :D

och du jag hr en najs zx9-r 97:a som jag måste sälja fort som fan...har en DUCATI 748 som väntar på mig :) ...mycket bra pris får du!!! (40000) och mera hoj än zxr !!!

//raffe

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back