Köpa ZXR 750 med förstörd motor?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Hejsan!

Har hittat en väldigt fin ZXR 750 på ebay i Tyskland. Motorn är sönder, vet inte exakt vad som är problemet (kan inte tyska). Varför just den? Den ser otroligt bra ut, flip-flop lackering och ser helt enkelt väldigt fräsch ut med polerad ram och allting.

Hade vi köpt den hade vi nog stoppat i en helt annan motor från samma hoj, eller från ZX9:an. Blir det några problem vid besiktningen då? Andra motornummer, om de tittar upp det. Kör man i en 900 cc motor, så bör man väl INTE klara besiktningen, eller hur?

Så här ser det ut på annonsen:

Kawasaki ZX 750 J mit Motorschaden.

Kompression: 4,5-0-0-9 bar

Erstzulassung: 29.12. 1992

TÜV 05/07

Tacho-Stand: 38500

Hinten höher/vorne tiefer

ABM Gabelbrücke

Kettensatz und Reifen ca. 3000 Km

Batterie ½ Jahr alt

Stummellenker

Polierter Rahmen

Polierte Felgen 6 25 X17 H2

Reifen 120/70ZR 17 und 180/50 ZR 17

Einmannhöckersitzbank

Originalverkleidung ist dabei einschl. dem Soziussitz

Rombo Racingauspuff, Originalauspuff ist dabei

schwarze Frontscheibe, Originalscheibe ist dabei

Mini-Blinker

Spiegler Bremsleitung

H4 Licht

Flip-Flop Effektlackierung blau-grün-rot

offene Leistung

DIMO Verkleidung

Normale Gebrauchspuren. Alle Angaben nach bestem Wissen.

Besichtigung erwünscht, Standort NRW/HSK

Bilder:

0c_1_b.JPG

20_1.JPG

1f_1.JPG

4f_1.JPG

c2_1.JPG

Vad hade ni bjudit som mest på den här hojen? Det är tre dagar kvar på auktionen, och priset står på 570 Euro.

sån framgaffel har inte jag :va

beror ju också om du kan få tag på en motor så pass billigt så du kommer under de priset av en hel hoj. Vad kostar denna skönhet utan motor?

kan det inte bli svårt att regbesikta med kass motor?
och om man byter motor innan regbes stämmer den ju inte med fahrzeugbrief och går inte att regbesikta.
Efter att den är regbesiktad är det ju lugnt att byta motorn men....

Kolla noga med bilprovningen innan du köper....

enhjuling skrev:
kan det inte bli svårt att regbesikta med kass motor?
och om man byter motor innan regbes stämmer den ju inte med fahrzeugbrief och går inte att regbesikta.
Efter att den är regbesiktad är det ju lugnt att byta motorn men....

Kolla noga med bilprovningen innan du köper....

Man behöver inte starta upp hojen vid reg.besiktning, det enda det ska handla om då är identitetskontroll.
Jag reg.besikta hoj en gång när den stod fastspänd på släpkärra.

Sören skrev:
Man behöver inte starta upp hojen vid reg.besiktning, det enda det ska handla om då är identitetskontroll.
Jag reg.besikta hoj en gång när den stod fastspänd på släpkärra.

ja då så...

H4 skrev:
Hejsan!

Har hittat en väldigt fin ZXR 750 på ebay i Tyskland. Motorn är sönder, vet inte exakt vad som är problemet (kan inte tyka)

Det här är nog problemet....

Kan vara allt från trasiga kolvar till krokiga ventiler,,,,, men noll i kompression är inte bra,,,tyder på alvarliga fel....

mrblue9r skrev:
Det här är nog problemet....

Kan vara allt från trasiga kolvar till krokiga ventiler,,,,, men noll i kompression är inte bra,,,tyder på alvarliga fel....

Hur mycket hade du pröjsat för hojen som mest?

Hur mycket kostar en motor på skroten ungefär? Antingen från samma hoj, eller en ZX9R motor av äldre modell, tror jag.

Så som jag tolkar det blir det en _dyr_ renovering. Låter som om kamkedjan kuggat över eller liknande.

Ny motor? Runt 8000-10000? zx9r _gissar_ jag på 10000-12000

Med lite tur räcker det dock med en ny topp.

Lagom pris, 15,000?

Last edited:
Hmm:

"Hade vi köpt den hade vi nog stoppat i en helt annan motor från samma hoj, eller från ZX9:an. Blir det några problem vid besiktningen då? Andra motornummer, om de tittar upp det. Kör man i en 900 cc motor, så bör man väl INTE klara besiktningen, eller hur?"

:rolleyes: Ahh, nu släpper vi detta.

H4 skrev:
Hmm:

"Hade vi köpt den hade vi nog stoppat i en helt annan motor från samma hoj, eller från ZX9:an. Blir det några problem vid besiktningen då? Andra motornummer, om de tittar upp det. Kör man i en 900 cc motor, så bör man väl INTE klara besiktningen, eller hur?"

:rolleyes: Ahh, nu släpper vi detta.

Fine, men bättra gärna på attityden lite.

Det är en omlackad hoj med rasad motor, den går inte att provköra och kan således vara helt ramsne utan att du vet om det. jag skulle inte ens titta på den, låter som en ren chansning

Ljunghusen skrev:
Fine, men bättra gärna på attityden lite.

Det är en omlackad hoj med rasad motor, den går inte att provköra och kan således vara helt ramsne utan att du vet om det. jag skulle inte ens titta på den, låter som en ren chansning

Stämmer, och så ska man köpa den utan att titta på den, åka ner och hämta den i Tyskland.

Kanske inte det bästa köpet inte... men den är fin.

H4 skrev:
Stämmer, och så ska man köpa den utan att titta på den, åka ner och hämta den i Tyskland.

Kanske inte det bästa köpet inte... men den är fin.

Men visst, kan du få den för 5000 som budet står på nu, kan du ju köpa den och hoppas på att en ny (begagnad) topp är allt som behövs

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back