Köpa z750, Hornet, Speed triple...?

Adrian_dahlquis

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
2004, Kawasaki Z750
Hej. Står just nu i valet av vilken hoj jag ska köpa.
Mina tankar går kring
Kawasaki z750
Honda hornet 600 eller 900
Speed triple
Yamaha TRX 850
OSV...

Är mycket osäker på vad som är "bästa/rätta" valet för mig.
Det kommer att bli en begagnat cykel, typ max 40-45 tusen.
Är ganska sugen på Z750.
Så snälla kom nu med era egna åsikter, intresanta länkar mm om dessa cyklar eller andra likvärdiga. Kan även tänka mig större.
Fördelar, nakdelar, rimliga priser, kända problem att se upp med mm. rekomenderade årsmodeler.
All info tas emot tacksamt. Planerat köp är under höst/vinter/vår.

Jag är 180 lång... så det ska nog inte vara något problem. Tror att jag vill ha en cykel som är smidig och rolig att ligga på krokiga väger med. Kommer "förhoppningsvis/tyvärr" nog köra ganska så snällt och med insidan av skallen. Så maxfart är ganska ointressant.

Kom igen nu och gör en ansträngnings insatts för mig

Adde

Provkör dem som är mest intressanta, så känner du själv vilken som passar bäst just för dig. Z750 hade jag själv köpt. Den gillar jag!!!

Kan verkligen rekommendera en Z750. Rolig, smidig och klart ballaste!
Kanske den här:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21618 :tummenupp
Edit: Såg efteråt att du satt 45 som max, fundera på om du inte kan få ihop en tia till. Att kanske behöva byta däck och drivpaket etc på en äldre hoj får också pengarna att rulla iväg rätt fort

Last edited:
Hornet 600 e nog de snällaste o billigaste valet. Både i inköp o försäkring. Äger en själv o kör precis som du hade tänkt mest små krokiga 70 vägar o de duger den utmärkt till. Dock så skulle lite mer vrid från botten inte skada. Inge vidare o skjutsa på 600an. 900 har ett helt annat vrid än 600. Dock tycker jag 600 känns busigare o smidigare. Dom andra modellerna har jag aldrig kört så kan inte uttala mig direkt. Har hört mycket bra om Speed Triplen.. Lycka till //johan

Hornet 600 e nog de snällaste o billigaste valet. Både i inköp o försäkring. Äger en själv o kör precis som du hade tänkt mest små krokiga 70 vägar o de duger den utmärkt till. Dock så skulle lite mer vrid från botten inte skada. Inge vidare o skjutsa på 600an. 900 har ett helt annat vrid än 600. Dock tycker jag 600 känns busigare o smidigare. Dom andra modellerna har jag aldrig kört så kan inte uttala mig direkt. Har hört mycket bra om Speed Triplen.. Lycka till //johan

Tack för info, fyll på med mer, läser ivrigt allt...

Tack för info, fyll på med mer, läser ivrigt allt...

Vi är ett gäng som åker i och runt Stockholm på krokvägar med våra Speed Triplar och har hur kul som helst! Jag har iofs inte testat så mycket annat, men har svårt att se att nåt skulle kunna vara mycket roligare än den hojen! Det är ett grymt vrid i den och ljudet i rad 3:an är hur underbart som helst om man skaffar annat än originalljuddämpare. Man hänger med de flesta R-hojar om man vill, men samtidigt tycker jag att man får hjälp att hålla farten nere lite grann, genom att hojen saknar kåpor. Man får liksom all fartvind i bröstet... Det går att ligga i 180 på motorväg, men krokiga småvägar är helt klart det roligaste!:yoparty

Jag rekommenderar VARMT en Speed Triple! (Och min är så lägligt till salu just nu...:D )

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul