Köpa yzf 750

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Funderar på en sån finns det nåt man bör se upp med på en 93 som enligt mätaren har gått runt 3500 mil . Vad kostar försäkringen på den , borde väl inte va så blodig med tanke på åldern på den .

YZF

Hade en 95a en gång i tiden och det är en trevlig men (med dagens mått) tungstyrd hoj. Var dock testvinnare och troligen bland det häfitgaste som fanns då...

Tänk på att det finns två olika en YZF750R och en YZF750SP. SP'n har lite bättre fjädring och tätare stegad låda samt flatsideförgasare... I gattrafik funkar nog R'en bäst då vakuumförgasare ger lite jämnare gång, effektförlusten med dessa är minimal.

Det finns inga direkta fel men kvalitet på lack och kåpor var sådär. Kolla noga efter sprickor eller matt/solblekt färg. Kopplingen var inte allför tålig heller vill jag minnas, I övrigt gick min som en klocka hela tiden.

Slutsats: är skicket bra och priset rätt så slå till. En 93 borde kosta 35-40 idag gissar jag...

Ingoberra skrev:
Funderar på en sån finns det nåt man bör se upp med på en 93 som enligt mätaren har gått runt 3500 mil . Vad kostar försäkringen på den , borde väl inte va så blodig med tanke på åldern på den .

Försäkringsbolagen tar föga hänsyn till åldern när den fortfarande är så pass ny. De enda som mig veterligen gjorde det innan var väl Susab och det var väl hojar från -91 och tidigare, men de lade av med det i år.

En hoj i klass 7 är aldrig billig.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back