Köpa Yoshimura Slipon från USA?

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
R1 2012
Jag är på gång att beställa ett Yoshimura Slipon R-55 från USA till en GSX-R 750 08.
Min fråga är om det kan uppstå några problem med att beställa från Yoshimura USA, tex med fästanordning eller liknande eller är det exakt samma prylar som Yoshimura Japan säljer, som jag blev hänvisad till av en handlare? :va

Tacksam för svar så snart som möjligt, kommer beställa redan denna vecka om det funkar.

Ring o snacka med dom på www.boove.se dom tar in yoshimura grejer från både USA och Japan.

Lätta att ha o göra med är dom också.

Lycka till!

Suzuki + Yoshimura = :yoparty:näsblod

Yoshi...

Jag har köpt Yoshi från USA några gånger. Det är inte riktigt samma grejor som Boove har då det är för olika marknader.

Det Boove säljer är högre finish och mer påkostat. Och mycket dyrare.

Det är betydligt billigare att köpa i USA, slipon kostar från 300 USD.

Dock tillkommer frakt, tull och moms, såvida inte man köper när man är i USA.

/Stefan M

Jag har köpt Yoshi från USA några gånger. Det är inte riktigt samma grejor som Boove har då det är för olika marknader.

/Stefan M

Ditt svar är intresseant kan du utveckla detta mer vad du menar med högre finish och mer påkostat?

Finish; menar du t e x att svetsfogarna är annorlunda, rostfritt inte är rostfritt eller vad?

Påkostat; Vad är det för detaljer som är mer påkostade, ingår något extra vid beställning från Boove?

Ring o snacka med dom på www.boove.se dom tar in yoshimura grejer från både USA och Japan.

Lätta att ha o göra med är dom också.

Lycka till!

Suzuki + Yoshimura = :yoparty:näsblod

Tack för tips!
Försökte just ringa men tyvärr så va de lunchstängt, får se om dom öppnar efter klockan 14 då många arbetar halvdag idag?

Däremot vet jag inte hur sugna dom är på att svara på en sådan fråga då jag inte tänker beställa via dom om det inte är någon skillnad mellan USA & japan.

/Stefan M

Mycket intressant, skulle också vilja veta mer.

Jag kommer dock kunna få den hem med min bror som är där just nu, så frakt, moms och tull slipper jag

Last edited:
Ska inte va någon skillnad på USA vs USA grejor. Skillnaderna finns mellan USA o Japan, då modellerna är olika och de japanska håller bättre kvalitet på svetsfogar o passform på hojen.

Du kan alltså inte köpa ett R-55 från japan då det är en USA modell.

www.yoshimura-jp.com - Japan
www.yoshimura-rd.com - USA

Ska inte va någon skillnad på USA vs USA grejor. Skillnaderna finns mellan USA o Japan, då modellerna är olika och de japanska håller bättre kvalitet på svetsfogar o passform på hojen.

Du kan alltså inte köpa ett R-55 från japan då det är en USA modell.

www.yoshimura-jp.com - Japan
www.yoshimura-rd.com - USA

Hoppsan....Så om jag förstår dig rätt så finns inte R-55an på den Japanska sidan/marknaden? Har försökt att hitta den själv!
Då skulle det innebära att alla R-55or som säljs är från USA? (om den inte finns ytterligare en site?)
Det i sin tur, borde innebära att Boove (som säljer R-55) säljer den som marknadsförs på USA sidan, www.yoshimura-rd.com?

Lill-Erik, Om mina antagande stämmer så borde det inte spela någon roll om jag köper från USA eller Boove i Sverige?

Skulle verkligen behöva få detta bekräftat.

Tack för all hjälp så länge grabbar, uppskattas verkligen. :tummenupp

Hoppsan....Så om jag förstår dig rätt så finns inte R-55an på den Japanska sidan/marknaden? Har försökt att hitta den själv!
Då skulle det innebära att alla R-55or som säljs är från USA? (om den inte finns ytterligare en site?)
Det i sin tur, borde innebära att Boove (som säljer R-55) säljer den som marknadsförs på USA sidan, www.yoshimura-rd.com?

Lill-Erik, Om mina antagande stämmer så borde det inte spela någon roll om jag köper från USA eller Boove i Sverige?

Skulle verkligen behöva få detta bekräftat.

Tack för all hjälp så länge grabbar, uppskattas verkligen. :tummenupp

Ja, du har fattat rätt :) R-55 finns bara på den Amerikanska marknaden och importeras därifrån.

Det enda skillnaden i att beställa genom Boove lr att ta hem det själv är pengarna. Har du nån som kan ta hem systemet från USA utan att tulla o skatta osv så borde det bli billigare antar jag. Systemet i sig ska va detsamma vilket som.

Ja, du har fattat rätt :) R-55 finns bara på den Amerikanska marknaden och importeras därifrån.

Det enda skillnaden i att beställa genom Boove lr att ta hem det själv är pengarna. Har du nån som kan ta hem systemet från USA utan att tulla o skatta osv så borde det bli billigare antar jag. Systemet i sig ska va detsamma vilket som.

Perfekt, det va just detta jag ville höra. :yoparty

Ringde dock Boove som talade om för mig att "visst det är samma grejer men det kan skilja sig med fästen m.m. i olika delar av USA, som exempel sa han att i CA USA så är det annorlunda mot andra delar av landet?
Han talade även om för mig att "här ringer du och frågar mig om du ska importera eller inte", så han var inte så sugen på att svara på vad skillnaden kunde vara mer än så, vilket jag kan förstå, annars så var han mycket trevlig.

Så när dom vaknar därborta ska jag ringa Yoshimura-RD och fråga hur det ligger till. Det lutar dock till att jag beställer från en svensk handlare och får sakerna påsatta :tuttar med garanti, men jag har inte bestämt mig ännu :confused:

Perfekt, det va just detta jag ville höra. :yoparty

Ringde dock Boove som talade om för mig att "visst det är samma grejer men det kan skilja sig med fästen m.m. i olika delar av USA, som exempel sa han att i CA USA så är det annorlunda mot andra delar av landet?
Han talade även om för mig att "här ringer du och frågar mig om du ska importera eller inte", så han var inte så sugen på att svara på vad skillnaden kunde vara mer än så, vilket jag kan förstå, annars så var han mycket trevlig.

Så när dom vaknar därborta ska jag ringa Yoshimura-RD och fråga hur det ligger till. Det lutar dock till att jag beställer från en svensk handlare och får sakerna påsatta :tuttar med garanti, men jag har inte bestämt mig ännu :confused:
bara köp de blir kanon köpte till polarens yamaha satt som en smäck snyggt va de med varför betala mer än man måste :banana

Jag har också tagit hem ett Yoshimura från USA till min FZ1. Funkade kanon faktiskt. Dämparen har en väldigt fin finish och låter fantastiskt bra. Jag hade aldrig lagt dubbla pengarna för ett Japanskt... Kan samtidigt passa på att rekommendera firman jag köpte det ifrån som hade ett otroligt bra kundbemötande (trots att det bara skedde via mail) och en kanonservice :)
http://www.hardracing.com/
Dock är hemsidan inte den snyggaste :D

Ha det gott!
/Robban

Jag beställde ett Yoshi via e-bay från USA, det skickades direkt från fabriken och ÄR samma som boove tar in bara att det inte är några mellanhänder.
Det jag beställde var ett TRC duo slipon carbon till min gixxer1000 K8:a och det tog 1½ vecka att få det, kollade först med en handlare som tar via boove och då skulle det ta 3 veckor.

Jag betalade 625$ plus frakt 50$ och det blev 5062 skr plus tull och moms totalsumma: 6562:- när jag hade det i brevlådan, priset hos handlaren var 12995:- (plus ev. deras frakt)

Se bara till att betala med tillex. Paypal så är det inte något problem..

SUMMERING:
Det ÄR samma system som man kan köpa i butik i sverige
Det ÄR självklart billigare eftersom att du slipper mellanhänder.

HÄR är killen jag beställt av, mycket snabb och bra företag i USA

Ditt svar är intresseant kan du utveckla detta mer vad du menar med högre finish och mer påkostat?

Finish; menar du t e x att svetsfogarna är annorlunda, rostfritt inte är rostfritt eller vad?

Påkostat; Vad är det för detaljer som är mer påkostade, ingår något extra vid beställning från Boove?

Nu är det några år sedan jag undersökte (och köpte), men min inte helt knivskarpa minnesbild är att bland annat svetsfogarna är prydligare, att en del detaljer är lite mer genomarbetade. Detta kan ha ändrats sedan 2006.

Att det ingår något extra via Boove, det har jag svårt att tro.

Det kan också vara så att vissa artiklar är samma och att vissa skiljer.

/Stefan M

Last edited:
Tack för alla svar, det blev tillslut en beställning från USA.
Ville beställa från Forward Motion som jag blev tipsad till av Hudik men han kunde inte ha olika adresser på betalning och leverans, annars så hade jag nog beställt därifrån.
Jag ville ha grejerna levererade till min bror i USA som tar med sig dem hem nästa vecka för att slippa frakt, tull och moms.

Nu blev det en beställning från deals4twowheels.com som kunde lösa det.
Det blev R-55 Slipon med Carbontop - 475$
Carbon heatshield - 60$
Zero Gravity DB Windscreen SMOKE - 81$
Totalsumma ca 5000 SEK
Priset hos en svensk handlare hade nog hamnat på det dubbla.

Känns som en riktigt bra affär + att amerikanarna är jävligt trevliga att göra affärer med.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...