Köpa vinter-/seglarjacka?!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Min gamla vinterjacka är sådär allmänt skabbig och ofantligt välanvänd, den kommer därför att bytas ut mot en ny av fräschare snitt.

Har funderat på en Sail Racing Glacier Bay GTX Parka. Har provat den, sitter som ett smäck. Jag är dock lite rädd för att en dyr jacka som denna - vilken egentligen är avsedd för "extrem användning" kommer att generera någon form av äckelbrat-canadagoosebögjacka-varning. Detta är inget som vill upplevas. Inte ens lite.

Okej, jackan är sjukt dyr, nästintill onödigt dyr och kostar som en mindre bil, men förbannat snygg, det är den.

Frågeställningarna lyder ungefär såhär; någon som vet var man kan köpa den billigt?, kommer jag bli "gay"?, ska jag köpa en annan?, finns det motsvarande jackor av samma kvalité i samma genre, fast billigare?

Har även sett jackor från "Didrikson" som verkar riktigt schyssta till ett bättre pris. Något att satsa på?

Bild på jackan i "fel färg". Fler finns på www.sailracing.se
SRC331104r.jpg

Fanns någon jacka som var speciell ex Orca Jacket

Var finner man dessa, aldrig sett dem i butik?

Ten-0 skrev:
2504125 Jag tycker du ska köpa, den var nice.
Ja, den är ju det! :tummenupp

Mr R skrev:
2504188 Fanns någon jacka som var speciell ex Orca Jacket

Var finner man dessa, aldrig sett dem i butik?
Finns på rätt många butiker, iaf här i GBG. A'la seglarbutiker, välsorterade sportbutiker...

Enligt www.sailracing.com ska de ha i Lund hos Stadium - Nova köpcentrum. De har väl säkerligen inte hela sortimentet dock.

Last edited:
Funktionsjackor brukar inte vara så varma heller om du ska ha den på vintern, bygger ju på att man kör fler lager under etc, bara så du vet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg