Köpa vattenmoppe stockholm? (Gruppköp)

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja
En polare i kina har hittat en vattenmoppe jag vill ha.
Kostar 105 USD = 730 SEK
Problemet var frakten som skulle kosta 2000 för en.
Därför tänkte jag att om det är fler i Stockholmsområdet som vill ha så kanske vi får ner frakten till en rimlig summa. Kartongen den kommer i är 640*435*415mm, Den går 1 timme på 4-6 timmars laddning, Toppar ca 4 km/h, Går ner till 30 meters djup.
//Bill

Bifogat

• sea1.jpg
    sea1.jpg
    79.4 KB · Visningar: 2,103
Mja.. Det är ju inte helt omöjligt, om man kan få ner frakten brutalt.
Jag är ständigt på jakt efter onödiga leksaker som jag kan använda i ett par timmar och sedan tröttna på. Blir imponernade prydnader..

BillS skrev:
Tja
Kostar 105 USD = 730 SEK
Därför tänkte jag att om det är fler i Stockholmsområdet som vill ha så kanske vi får ner frakten till en rimlig summa. Kartongen den kommer i är 640*435*415mm, Den går 1 timme på 4-6 timmars laddning, Toppar ca 4 km/h, Går ner till 30 meters djup.
//Bill
Ja vill ha om frakten blir rimlig..

BillS skrev:
Tja
Kostar 105 USD = 730 SEK
//Bill

vad hamnar rimlig frakt på då?? en sån skulle ju va intresant att ha till sommarens undervattens äventyr...

EDIT: varför är frakten så jävla dyr??

Frakten va dyr för att man fick flyga hem den från kina, men jag ska höra med polaren vad frakten blir om man är kanske 5 eller 10.

Om erbjudandet står kvar imorgon(april april?) så kan jag tänka mig en också

Vill bara påpeka att detta inte är nåt april-skämt. Kan man kanske få ihop 10 vattenmoppe sugna stockholmare? Gissar på att frakten då kanske hamnar på 2-300 per person, men ska kolla upp detta närmre.

Om du tänker ta in mer än 1 är det inte souvenir längre och det blir bra mycket mer än några 700:-/st med alla skatter, tullavgifter osv... eller? + frakten också för den delen... de tar ju lite plats de där.

De kallas för Swimming Scooter eller Sea Scooter

Efter lite sökingar så visar det sig att det tydligen fanns ganska så många olika modeller från samma tillverkare.

De från Kina verkar finnas i både 45W, 75W och 150W
Den på 150W har en räckvidd på ca 8km och en toppfart på ca 5km/h

En film för er som vill se http://www.daka.com.hk/video/seascooter_mar.mpg

I filmen verkar det vara en Seadoo och det ser även ut som att den endast är
på 65W.

Skulle vara kul om det fanns på 400-500W, då skulle det nog röra på sig en del.

Edit: Fanns tydligen på 180W(SYS-001) också som verkar toppa 5-6km/h och kanske en räckvidd på upp mot 10km.

Last edited:
Låter som en grej cuihan borde ta hand om så går allt smidigt och ingen blir förbannad :tummenupp

Fast då pratar man om en container det borde bli bra mkt billigare en om man köper 10 st

4 km/h hmmm det är ju inte sååå snabbt ens under vatten. Kan man jacka kolven och dreva om?

BillS skrev:
Tja
Kostar 105 USD = 730 SEK
//Bill

Jag laddade hem filmen nu.
Den verkade gå lite för sakta för min smak, en speed junkie som man nu är :näsblod

Jag skulle nog tröttna lite för snabbt.

Vill man ha lite roligare vid stranden och ute i vattnet så är en Yamaha Waverunner lite mer i min smak, lite mer action och så kan man vara flera när man leker också.

Något dyrare men bra mycket roligare.

Bifogat

• abc.jpg
    abc.jpg
    44.9 KB · Visningar: 108
Last edited:
Lite mer info då..;
Den är på 150W, dvs går ner till 30 meters djup, toppar ca 5 km/h
6 veckors leveranstid, inkluderar produktion och leverans med båt
Kostar 1340 per enhet, inkluderar då enheten, frakt till stockholm, försäkring under transport, moms och tullavgifter.
Går ca 1 timme på 4-6 timmars laddning, dvs batteridriven och går inte trimma med kolvjackning som nån frågade men 5 km/h är ganska fort i vatten. Inte så fort ovan vatten men ganska fort i.
Det som kostar mest just nu är tullkostnaderna på ca 4000. Blir det några fler än 10 så minskar ju kostnaden per person. Priserna är preliminära men bör hamna ganska precis runt detta. Det som kan göra skillnad är om antalet blir annorlunda.

Så ni som vill ha kan ju ge preliminära besked nedan. Bara skapa en liten fin lista.
Jag o syrran ska ha varsin så minst 8 till då?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back