köpa växelspak, vilka är suzuki-återförsäljare eller vad är alternativen?

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Tänkte köpa en ny växelspak då den gamla har gått av till min Suzuki GSXR600 k1 01:a.

Ringde den lokala återförsäljaren (CI:s MC a.k.a MC-proffsen) som sa lite halvt ignorant att butiken var upptagen och att jag skulle ringa om 10 min. Min uppfattning sedan tidigare är att jag helst vill undvika dessa, så vad är alternativen?

Vilka återförsäljare till Suzuki finns det som jag kan beställa en orginial växelspak hos, eller finns det någon firma som säljer dessa som eftermarknad/pirat med leverans inom rimlig tid?

Jag har hittat kompletta fotpinne-set, men det blir lite väl dyrt, det är trots allt bara växelspaken som behövs bytas.

Tacksam för tips!

Finns ofta gott om orginal på MC skrot firmorna.

butiksproblem

Jag förstår din känsla, och har själv råkat ut för det. Men om dom har kort om personal, räcker ju med att en är sjuk, och det står kunder i butiken måste dom prioritera dom tycker man.

Själv försöker jag oftast ringa om sådana här grejer tidigt på förmiddagen i början av veckan, oftast får man mycket bättre service då.

Men om växelspaken gått av kan man oxå tycka att det är KRIS...
(särskillt om polarna har tankat hojarna och vädret är kanon):)

Jag förstår din känsla, och har själv råkat ut för det. Men om dom har kort om personal, räcker ju med att en är sjuk, och det står kunder i butiken måste dom prioritera dom tycker man.

Själv försöker jag oftast ringa om sådana här grejer tidigt på förmiddagen i början av veckan, oftast får man mycket bättre service då.

Men om växelspaken gått av kan man oxå tycka att det är KRIS...
(särskillt om polarna har tankat hojarna och vädret är kanon):)

Just den här affären har jag tidigare erfarenheter om, jag har varit där ca fem gånger, sista gången började de bli lite trevligare, men nonchalantare och mer ointresserad översittarpersonal lär man nog fan få leta efter...

Men självklart får man nog bättre service tidigare på dagen!

Finns ofta gott om orginal på MC skrot firmorna.

Tack för tipset, det ska jag def. kolla upp!

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back