Köpa utrustning Sthlm?

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Morsning!

Ny på forumet och snart tillbaka i sadeln efter några års uppehåll. :tummenupp

Är det någon vänlig själ som har koll på vart man kan skaffa sig bra utrustning (läs ställ, hjälm och liknande) till rimliga priser och vart man inte ska handla?
Jämför man priser på lite olika ställen (Lelles, Mcvaruhuset, Ava, Handelsboden osv) så skiljer det en hel del i utbud och priser.
Är det någon som har tips på "bästa" stället?
Sen gör det inget om de råkar ha helgöppet heller... :)

Håller inte med ang. MC Boden, det mesta negativa är att dom 3 ggr jag varit där har personalen varit "trötta och oengagerade"
Frågade häromdagen om en modell av Daytona stövlar och då dom inte hade dom satt det långt inne att ringa och kontrollera om dom kunde beställas, sedan var snubben mer intresserad av vad han ansåg att jag borde köpa än vad jag ville ha, inte en gång frågade han om mitt behov...
Måhända är dom bra på andra saker men jag går dit som sista alternativ.

angående ursprungs frågan, finns ju http://www.mcvaruhuset.se/ som är lite bättre, det är lite beroende på vem som hjälper till, men hyfsat sortiment.

sedan finns http://www.avamc.se/ där jag bara nyttjat verkstaden en gång med mindre bra resultat.

Personligen betalar jag gärna lite mer för bra service!

Låt vara för att det var ett tag sen, men jag fick bra hjälp hos yamahacenter i Brandbergen när jag köpte ställ och handskar iaf.

Låt vara för att det var ett tag sen, men jag fick bra hjälp hos yamahacenter i Brandbergen när jag köpte ställ och handskar iaf.

Dom har blivit riiiiktigt dåliga tyvärr.. Hallen där de hade hojar förut har blivit bilhandlare,, och tillbehörsavdelningen är numera hojavdelning.. (där finns typ en FZ-nånting, nån XT, och ett par beggade glidare av andra märken)..

Minns inte ens om de har skinnställ/hjälmar alls längre..

Jag skulle bli förvånad om det Yamaha-centret inte är avvecklat inom nåt år.. alternativt enbart har båtgrejer.

Din MC Sollentuna hade bra utbud för någon vecka sedan när jag var där. Rabatterade priser på diverse ställ med osv. Ta en sväng dit och kolla innan du köper något.

Din MC Sollentuna hade bra utbud för någon vecka sedan när jag var där. Rabatterade priser på diverse ställ med osv. Ta en sväng dit och kolla innan du köper något.

Var där i veckan faktiskt och köpte lås och annat smått och gott, tyvärr hann jag inte kika så mkt på övrig utrustning, men de har dessvärre inte öppet i helgen. Lutar åt Lelles just nu, även om Mc Boden hade en del bra grejer oxå. Blir det inget napp där så ligger Din MC näst på listan. :rock

Ett väldigt hett o bra tips är att du tex åker till mcboden, mcvaruhuset o allt vad nu som finns, provar det du tänkt köpa. sedan går du hem och o bänkar dig vid datorn och besöker http://www.fc-moto.de beställer de grejjer du redan kikat ut, för en spottstyver vad du skulle fått pröjsa i butik. Och ja det är säkert att beställa därifrån(lika bra att skriva det så du slipper fråga i den tråden med). Men vill du slösa tusenlappar i onödan skall du gå efter redan tidigare skribenters rekommendationer. Bättre o lägga de pengar du får över på räkmackor/gåsar på rosenhill för de har tydligen höjt priserna ytterligare numer :tummenupp

MC-Boden rekommenderas starkt! Alltid schyssta, och ger lite rabatter när dom känner igen en från förr! :tummenupp

MC-varuhuset, Din MC (lite sömniga personer i kassan bara...) och Lelles är bra även dom.
AVA MC ska man hålla sig borta ifrån. :glömdet

Det slutade med Lelles faktiskt, sjukt trevlig personal och riktigt bra pris i slutändan. Tyvärr missade jag vad försäljaren hette men han var jäkligt hjälpsam och serviceminded (inte Mohammed som jag har hört mycket bra om oxå).
Summa summarum, hatten av för Lelles. :tummenupp

Ett väldigt hett o bra tips är att du tex åker till mcboden, mcvaruhuset o allt vad nu som finns, provar det du tänkt köpa. sedan går du hem och o bänkar dig vid datorn och besöker http://www.fc-moto.de beställer de grejjer du redan kikat ut, för en spottstyver vad du skulle fått pröjsa i butik. Och ja det är säkert att beställa därifrån(lika bra att skriva det så du slipper fråga i den tråden med). Men vill du slösa tusenlappar i onödan skall du gå efter redan tidigare skribenters rekommendationer. Bättre o lägga de pengar du får över på räkmackor/gåsar på rosenhill för de har tydligen höjt priserna ytterligare numer :tummenupp

Trevligt sätt.

Det slutade med Lelles faktiskt, sjukt trevlig personal och riktigt bra pris i slutändan. Tyvärr missade jag vad försäljaren hette men han var jäkligt hjälpsam och serviceminded (inte Mohammed som jag har hört mycket bra om oxå).
Summa summarum, hatten av för Lelles. :tummenupp

Som total novis i MC-världen begav jag mig till Lelles för att handla det jag behövde och fick kanonhjälp. Håller med föregående talare och rekommenderar Lelles i Uppsala. :tummenupp På AVA har jag bara köpt ett par sommarhandskar, behövde just ingen hjälp då så kan inte uttala mig så mycket om deras service där.

Tycker ni är orättvisa mot AVA. De har fått en del kritik under åren men de som verkligen har erfarenhet av dem brukar alltid hålla just klädavdelningen och tjejerna där mycket högt. De är alltid kanontrevliga och de har ett stort utbud och alltid något till extra pris.

Sen tycker jag ni har lite fel fokus när ni letar efter ett ställe som kan ordna allt. Det handlar en hel del om priser också och nu när säsongen är i halvtid börjar det dyka upp bra priser. Dessa kan ni hitta i olika butiker och kan man tjäna x antal tusenlappar på ett skinnställ kan det vara värt att dyka in i ett par butiker utan att vara så himla rädd för att personalen skall vara "oengagerad".

Mina tips;
AVA mc
Mc-varuhuset
24mx (lagerbutik i Älvsjö)

Lycka till! :)

Tycker ni är orättvisa mot AVA. De har fått en del kritik under åren men de som verkligen har erfarenhet av dem brukar alltid hålla just klädavdelningen och tjejerna där mycket högt. De är alltid kanontrevliga och de har ett stort utbud och alltid något till extra pris.

Sen tycker jag ni har lite fel fokus när ni letar efter ett ställe som kan ordna allt. Det handlar en hel del om priser också och nu när säsongen är i halvtid börjar det dyka upp bra priser. Dessa kan ni hitta i olika butiker och kan man tjäna x antal tusenlappar på ett skinnställ kan det vara värt att dyka in i ett par butiker utan att vara så himla rädd för att personalen skall vara "oengagerad".

Mina tips;
AVA mc
Mc-varuhuset
24mx (lagerbutik i Älvsjö)

Lycka till! :)

jag har köpt 2st hojjar på AVA, och haft en av dem på service där. har absolut inget att säga om hojförsäljningen, el verkstaden. däremot finns det en hel del att önska på reservdelsavd och klädesavd. :D

Till verkstaden på AVA skulle jag inte ens lämna min trampcykel. De är fullständigt inkompetenta alt ointresserade och kan inte göra ett bra jobb - nångång. Punkt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park