köpa utan att provköra??

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
långsammast i ledet
funderar på att köpa hoj men hur funkar det under denna halva av året...lite svårt att provköra hojen när kylan kryper på? kan ju även nämna att det är äldre hojar ja kikar på...äldre gixxer,fzr bl.a...

hur gör man?

Mvh Martin

Just körningen kan ju bli svår, men starta den och provsitta den borde ju gå för sig.

Om det inte är snö på marken så går det väl utmärkt att köra. Körde 30 mil förra veckan.

växellådan vill man ju iaf provväxla å se så ingen växel hoppar under körning eller hugger i.

annars är det väll bara kolla över allt. se även så den spårar rakt ta en promenad med den. :) syna så mkt som möjligt.

ok tack för snabba svar! får väl kränga på mej stället!

ok! hur kollar man låda bäst/enklast? varva ur o släppa gasen??

Skulle du gifta dig med någon som du itne "provkört". Nä, precis. Där har du svaret :)

yonsson skrev:
Skulle du gifta dig med någon som du itne "provkört". Nä, precis. Där har du svaret :)

Exakt :D :D

...Det är lätt att se om den spårar när det är lite snö på marken. :hihi Blir det två spår bakom så är det bra prutläge på hojen!

//KaliZ

Varför så bråttom..?? Lugna dig och sug på karamellen. Det verkar som du inte vet exakt vad du vill ha. Beslut att köpa, med den påverkan som osäkerheten att köpa "fel" hoj har, brukar sluta med ett nytt byte.

Ta't lugnt och vänta till våren.

Om jag hade köpt någon hoj utan att prova den så skulle jag ligga sömnlös på nätterna ända tills jag kunde prova den. Tänk så är växellådan kass, chassit skevt eller något annat tråkigt. Är det bara barmark så går det ju att provköra, vet inte hur gatorna ser ut där du bor, men här nere i söder kan man fortfarande köra hoj.

jag köpte min SV utan att provköra den. var massa vitt äckel ute. Var inge fel på hojen alls:) Har även sålt min 125a till en som inte provkörde den. det fick jag göra, även då var det snö ute men det gick att köra ändå^^ Aldrig vart med om något halare när det spann på 3an med bara gas på skitrakan. Rysare när man skulle bromsa.

KaliZ skrev:
...Det är lätt att se om den spårar när det är lite snö på marken. :hihi Blir det två spår bakom så är det bra prutläge på hojen!

//KaliZ
Därför drar jag alltid hojen i sidled. :tomten

Säljaren skriver självklart på kontraktet Sen får maskinen hålla vad säljaren lovar när den provkörs för första gången.
Man kan skriva en väldig massa jox under punkten "övrigt" :D

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...