Köpa TVspel från USA?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Tjaah!

Måste ha Rock band 2. Vad jag än läser om det så verkar det vara ga mycket bättre än GH - World tour. Meen då Harmonix verkar strunta i den europeiska marknaden ser väntetiden ut att bli olidlig.

Hur funkar amerikanska Bluray-spel på en PS3? Är det samma strul med regioner som en vanlig dvdspelare eller PS2?

Någon som vet tvspelsaffärer som skeppar till Sverige från Amerika?

Någon som sitter på inside info om vilket av spelen som kommer rocka mest; Rock band 2 eller Guitar hero World tour?

PS3 spel är inte regionsskyddade, vet flera som har beställt ifrån USA och det funkar hur bra som helst, filmer är dock regionsskyddade så det funkar inte att direktimportera blu-rays.

det finns flera som skeppar spel hit, videogamesplus.ca är populärt, dock så är det kanadensisktså det är inte US dollar du får räkna med.

vilket spel som kommer rocka hårdast låter jag vara osagt, men jag kommer köpa rock band 2 för att utvecklarna själva spelar i ett band, dom är inte bara kodknackare så dom borde ha bättre känsla för hur upplevelsen ska vara =)

PS3 spel är inte regionsskyddade, vet flera som har beställt ifrån USA och det funkar hur bra som helst, filmer är dock regionsskyddade så det funkar inte att direktimportera blu-rays.

det finns flera som skeppar spel hit, videogamesplus.ca är populärt, dock så är det kanadensisktså det är inte US dollar du får räkna med.

vilket spel som kommer rocka hårdast låter jag vara osagt, men jag kommer köpa rock band 2 för att utvecklarna själva spelar i ett band, dom är inte bara kodknackare så dom borde ha bättre känsla för hur upplevelsen ska vara =)

Rock band verkar väldigt mycket mer genomtänkt. Bättre låtlista tycker jag också. Har du kollat låtsläppet? Man kan inte annat än älska det! ;D

Jag kollade på deras officiella sida och där säljer dom spelet. Och en uppsjö av Rock band merch. Jag tänkte köpa ett skin till gitarren och en tshirt. Bara för att maxa det liksom.^^

Dom tar typ 50usd för spelet och typ 40usd för frakt till Sverige. Frakt till Danmark och Norge kostar 28usd.. :/
Men 90-100usd för att få spelet långt innan det släpps i Sverige låter inte så mycket ändå. Jag har bara inte blivit klok på om det bara är spelet eller spelet + instrument som ingår. Det står bara "Rock band 2 for PS3". Men det står liksom inte nånstans att man måste köpa instrumenten också. Dessutom finns inte instrumenten med i deras webshop så.. Jag hoppas man får dom med. Får slänga iväg ett samtal till dom på måndag.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph