Köpa tv=Djungel

Last edited:
När jag har råd att gå över till platt så ska apparaten ha USB.
Så enkelt då att se de filmer man lagligt förvärvat via internet. :rolleyes:
Just nu är största problemet att min gamm-burk som var kopplad till mitt XBOX inte funkar så bra längre.
Så USB känns viktigt.
Hittills är det fetingapparat det enda jag haft, nu har jag dessutom fått flera till skänks...
Verkar som om folk är desperata att göra sig av med sina tjockisar.
I en stad där folk knapperligen har bil och kan skicka den så kan man få hur många som helst.

Synd att pioneer har sålt KURO tekniken......

Men jag håller med!!!!:tummenupp

Orkar verkligen inte skriva allt men det är mycket... Grymt bra service har dom oxå!

Oki, fuderar på ny tv nämligen och servicen är ju viktig. Dom skryter ju såklart på hemsidan om bra service, men det säger ju inte så mycket om verkligheten. Har de egen service eller är det anovo/infocare?

Samsung har egen service. Bor du i en storstad ingår även hemservice, kan tv inte lagas på plats får du lånetv undertiden din tv är på service. Grymt smidiga att ha att göra med. 2 års garanti på svensksålda (gäller inte typ inware house import tv som har 1år och ingen hemservice).

Oki, fuderar på ny tv nämligen och servicen är ju viktig. Dom skryter ju såklart på hemsidan om bra service, men det säger ju inte så mycket om verkligheten. Har de egen service eller är det anovo/infocare?

Dom har egen service! Jätte bra tycker jag!

Samsung har egen service. Bor du i en storstad ingår även hemservice, kan tv inte lagas på plats får du lånetv undertiden din tv är på service. Grymt smidiga att ha att göra med. 2 års garanti på svensksålda (gäller inte typ inware house import tv som har 1år och ingen hemservice).

Stämmer bra det! :yoparty

Last edited:
Lite fel tråd kanske men... Är det någon som har Canal Digital parabol och inspelningsbar HD-box, som har märkt att bilden blivit lite kass och liksom förstor? Kanalloggorna hamnar utanför bild, texten under osv. Har försökt korrigera med allt på både tv och box.:confused: Börjar bli irri.

Börja med att se till att boxen står på 16:9 format och att du inte har pillat på ngn zoom/Wide funktion på boxen. Är allt ok där så går du över till tv. Beroende på märke ska den stå på Auto eller Standard under aspect ratio. Är du osäker på om boxen är rätt inställd kan du alltid göra en ominstallation. Tror dock att din tv står åt h•lvete fel inställd. Du qn änder väl HDMI och inte scart?

Börja med att se till att boxen står på 16:9 format och att du inte har pillat på ngn zoom/Wide funktion på boxen. Är allt ok där så går du över till tv. Beroende på märke ska den stå på Auto eller Standard under aspect ratio. Är du osäker på om boxen är rätt inställd kan du alltid göra en ominstallation. Tror dock att din tv står åt h•lvete fel inställd. Du qn änder väl HDMI och inte scart?

Fixat. Tackar för tipset:tummenupp. Fick trycka på¨"On Demand"-knappen. On Demand betyder visst wide/stretch på Canaldigitalspråket. Konstigt är ju också att den har olika funktioner på olika kanaler.

De flesta tillverkarna har sådana maskiner, oftast måste dock dessa kompleteras med en wifi-sticka. Annars, PS3?

Om man vill ha en bra tv så är det Samsung, Sharp eller Pionéer som är aktuella. :)
Leta upp en TV som har det du vill ha i den prisklassen du hade tänkt. Tjöp.

Klart och betalt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...