Köpa Triumph Tiger 800 XC?

errno

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Hoj
2017 Africa Twin ,2009 Yamaha WR450 f
Nu har jag sålt min Yamaha XT 660 R och ska uppgradera mig lite...

Det lutar att det bär av till Johans MC för att slå till på en ny Triumph Tiger 800XC...

Någon som har något bättre förslag så har ni ett par timmar att övertala mig innan det är för sent ..... :banana

Jag säger bara: KÖP!!!
Bered dig sedan på att lägga några tusen på förbättringar (Ruta, centralstöd, avgassystem) och njut av att ha den perfekta allroundhojen :tummenupp

Den skall vara bra har jag hört, men jag gillar den inte eftersom den är en sån uppenbar ripoff på BMWs 800GS.

Jag har sett en bild från lokalen på Triumph där de tog fram den hojen, och i bakgrunden skymtar mycket riktigt en 800GS. De är väldigt lika i många avseenden. Trajjan har rosats för sin motor.

Jag säger bara: KÖP!!!
Bered dig sedan på att lägga några tusen på förbättringar (Ruta, centralstöd, avgassystem) och njut av att ha den perfekta allroundhojen :tummenupp

Låter bra, jag har vart och provkört den ett par tre gånger så det är nog inte mycket att tveka på.

Såg at dom hade följande "paket" till XC´n med lite lulllull på Johans MC, man ska slå till på det samtidigt...... Tyvärr inget slipon med i det kittet.

http://www.mcweb.se/tiger-800-xc-launch-pack-p-9564-c-3140.aspx

Den skall vara bra har jag hört, men jag gillar den inte eftersom den är en sån uppenbar ripoff på BMWs 800GS.

Jag har sett en bild från lokalen på Triumph där de tog fram den hojen, och i bakgrunden skymtar mycket riktigt en 800GS. De är väldigt lika i många avseenden. Trajjan har rosats för sin motor.

Ja visst är den ruggigt lik 800GS, BMWn lockar mig inte av någon konstig anledning alls....

känns som jag provkört dom flesta hojjarna i segmentet tex: Super Teneré, Varadero, Trans Alp, std. Teneré (dock inte BMWs varianter...)

Last edited:
Nu har jag slått till.

Då har jag vart och lagt handpening på en svart Triumph Tiger 800 XC.

Ska hämta den imorgon, bara att hoppas på lite bra väder innan vintern så man kan köra ett par mil innan det är dags att ställa in i garaget för vintern. :)

Då har jag hämtat hojen och kört 8mil, känner mig ruggigt nöjd med köpet =)

Nu ska det köras in lite försiktigt fram till först servicen innan man kan stå på lite mer, bara hoppas att det blir några fina höstdagar till utan för mycket hala löv...

Då har jag hämtat hojen och kört 8mil, känner mig ruggigt nöjd med köpet =)

Nu ska det köras in lite försiktigt fram till först servicen innan man kan stå på lite mer, bara hoppas att det blir några fina höstdagar till utan för mycket hala löv...

Idag har det varit en kanon dag ! , hur är hojen ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman