Idag provkörde jag en Triumph Street Triple och det var verkligen en häftig upplevelse
. Jag är helt såld! Frågan är dock om det kanske är en olämplig hoj för mig som är nyböjare, jag har en Suzuki GSR600 för tillfället. Synpunkter någon?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Street triplen är känd för att vara en bra instegshoj. Jag tog MC kort 2010 och köpte en Tiger 800 xc och bytte i höstas till en street triple, och den är oerhört lättkörd och smidig. Olämpligheten sitter nog bara i gashandtagethanteringsmässigt så är den otroligt smidig och lätt
![]()
Det roliga är att blocketpriserna på street triplen är samma nu som 2009, tiden verkar ha stått stilla där.. borde väl gå ner lite när folk inser att den billiga märkesförsäkringen inte existerar längre
Låter som en utmärkt affärsidé att inte ha en demohoj hemma. De är nog inte så intresserade av att öka intäkterna?Någon som vet VAR man kan köpa/provköra en Striple i Stockholm? Probike säljer enligt hemsidan men enlgit samma sida så erbjuder de ej provkörning av hojen eller har den i lager..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |