Köpa titan?

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kan man köpa en bit titan ca 3 mm och 1m X 30 cm? Eller är det ett material som tillhandahålls av Nasa och endast distribueras till noga utvalda personer?

i tumba sitter edstraco.se
ett mkt trevligt familjeföretag som jag har handlat flera gånger av.

Vad ska du med titan till?
Det kan ju vara bra att ha lite hemma om man kör och välter ofta. På så sätt kan man lappa ihop den trasiga kroppen själv.

köpte skrotplåt hos Lantz järn o metall när jag lekte med radiobilar .... kostade 0 och ingenting (iofs e danne en gammal kompis,men det e bara gå dit å ha lite vigt munläder så löser det sig nog)

Tack för alla svar. Ska bli en instrumentpanel i en båt så ni slipper spekulera.

Duger inte alu eller rostfritt? Är inte titan ännu jävligare än rostfritt å bearbeta. För inte snacka dyyyyyyyyyrare

Duger inte alu eller rostfritt? Är inte titan ännu jävligare än rostfritt å bearbeta. För inte snacka dyyyyyyyyyrare

Alu skramlar sönder och rostfritt väger fan vilket skapar påfrestningar i infästningen. Det är ju inga kvadratmeter jag behöver utan en liten remsa så att det är lite dyrare skiter jag i.

Alu skramlar sönder och rostfritt väger fan vilket skapar påfrestningar i infästningen. Det är ju inga kvadratmeter jag behöver utan en liten remsa så att det är lite dyrare skiter jag i.

Personligen finns det bara en sak jag hatar att bearbeta som är värre än rostfritt, och det är titan.

Men det är klart roligare att påpeka vad det är för material man byggt av för nyfikna när man tar ut svängarna.

Äsch, klart du ska ha titan!

Antar att det bara ska vara lite hål för mätare och dylikt? Då är det bara vattenskära skiten så är det lugnt. :)

Önska i ena näven och skit i den andra så får vi se vilken som fylls upp först. Titan-schmitan.

Vad blir det för utsmyckning av titanet sedan då? Borstat? Perlage?

Jag vill ha titan. Låt mej få det :mad:

Jag flummar på att dra till Baltstaterna med Vinö i sommar (Dagö, Ösel?). Jelp mej att styra (jobbit med 24-timmars vakt vid rodret), så lovar jag att hänga med dig och titta på en tittangruva.

Jag har öl!

Last edited:
Blågul eller kung?! Endast det bestaste duget åt mej :mad:

Jag behövde lite skrotmetall nyss och jag tror att det var Lantz jag ringde till som
sa att de inte sålde skrot till privatpersoner.

problemet var att du ringde .... åk ner å snacka med nån som jobbar , är det inga jättemängder eller andra konstigheter så brukar det gå att lösa .... samt att det finns flera metallåtervinningar , får man nej hos en så åk till grannen :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park