köpa teknink i asien!?

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Planerar att köpa en Canon 300D inom den närmaste framtiden..

Ska åka till bl.a. indonesien och singapor i vinter, och funderar över vintern, och kamror o sånt har ju alltid varigt billiga där nere.. men hur är det idag? någon som har koll på hur stor skilland det är? Finns det världsgaranti?

att den kostar som billigast 8500:- i sverige och 6000(512£) i Uk borde väll tyda på att det kan vara billigt där borta?

kajlyl skrev:
att den kostar som billigast 8500:- i sverige och 6000(512£) i Uk borde väll tyda på att det kan vara billigt där borta?
£512 låter jävligt billigt, är du säker på det priset?

Kolla här, det är CNETAsias motsvarighet till sajter som t.ex pricerunner, de har en del priser från Singapore, t.ex kostar en Canon 300D SGD$1750 vilket med dagens växlingskurs är ungefär 7200 kr hos BargainCity i Singapore.

Men eftersom Singapore är hemelektronikens mecka så tvivlar jag inte på att kameran går att hitta för ett lägre pris om du provar lite olika butiker i Singapore och kanske prutar lite :).

Edit:
Kolla även den här diskussiontråden, verkar som en 300D går att hitta runt 1600 SGD$: http://forums.clubsnap.org/showthread.php?p=911067#post911067

Last edited:
hitta det på priset på pricerunner.co.uk ...mkt möjligt att det var några skatter som inte var inkluderade!

tack för länkarna :hej

Förresten, 512 GBP är nästan 6 700 SEK, inte 6000 SEK, med dagens växlingskurs...

kajlyl skrev:
hitta det på priset på pricerunner.co.uk ...mkt möjligt att det var några skatter som inte var inkluderade!

tack för länkarna :hej
Hursomhelst, lycka till med köpet, kameran verkar vara grym!

Garantier på elektronikprylar är i bästa fall europeiska, så dom kan du bli rökt på....inte så kul om prylen dör, men annars what the hell.

/N

kajlyl skrev:

Ska åka till bl.a. indonesien och singapor i vinter, och funderar över vintern, och kamror o sånt har ju alltid varigt billiga där nere.. men hur är det idag? någon som har koll på hur stor skilland det är? Finns det världsgaranti?

På flygplatsen i singapore är det iaf billigare än i sverige, men inte så billigt att jag ville handla bara för handlandes skull. Får se hur det är inne i stan när jag åker dit mellan 14 och 19 december. Har du inte hunnit iväg innan kan jag ju berätta priserna efter det.

Det finns fö världsgaranti. Jag frågade om det på flygplatsen sist jag var i singapore.

Det är väl i singapore som det där flera våningar höga varuhuset med bara data och elektonik butiker finns..
Kommer inte ihåg vad det heter,men det ska va jäkligt billigt där..

P@trik skrev:
Det är väl i singapore som det där flera våningar höga varuhuset med bara data och elektonik butiker finns..
Kommer inte ihåg vad det heter,men det ska va jäkligt billigt där..

Funan IT Mall, www.funan.com.sg

"The Funan IT Mall is Singapore's largest and most popular shopping mall dedicated to information technology today."

Är det den du tänker på?

elvin2008 skrev:
Funan IT Mall, www.funan.com.sg

"The Funan IT Mall is Singapore's largest and most popular shopping mall dedicated to information technology today."

Är det den du tänker på?

Inte omöjligt,100 butiker under samma tak som säljer samma prylar borde kunna pressa priserna något..

kajlyl skrev:

Tjenare!! :)

Jag kom precis hem från Singapore i tisdags!! Har varit där på en kort höst semester.

Jag spanade runt mycket på det sexvåniga elektronikvaruhuset SimLim. Det hela slutade med att jag köpte en fin kamera åt min pappa. Det är en Nikon Coolpix 8800. I Sverige kostar den 9800kr på scandinavianphoto.se Jag gav 6500kr där nere. Tyvärr gick det inte att pruta så mycket eftersom det är en precis ny modell..... Hade man valt något annat... tex en Coolpix 8700 som är något äldre, hade jag fått ge ca 4500kr. I Sverige kostar den 8900kr på scandinavianphoto.

Tyvärr kunde de inte ge världsgaranti på Nikonkameror av nån anledning... Men en del andra märken gick bra... Jag fick ett års Singapore garanti... kostar 300kr att skicka den till Nikon,Singapore.. så det är inte så farligt.

Jag köpte en stativ och en vidvinkel lins till min egen kamera! (Sony DSC-F717) Jag gav ca 250kr för linsen... i sverige får man lägga 700kr eller så... Stativet kostade 140kr

En KonicaMinolta Dimage A2 kunde jag fått för ca 4500kr... tror den går på 7600kr i Sverige...

Dataprylar är rätt billiga med.. men vi har nog ganska pressade priser på sånt i Sverige redan.. så det skiljer inte så jättemycket. Jag köpte 2 hårddiskar, Seagate 120gig 8mb cache SATA, kostar 899kr st på datorbutiken.se. Jag gav 634kr.

:tummenupp :yoparty :tungan :D :Bugar :banana

PS. Har en telelins som inte passade min kamera.... den är på 2.5x och har 58mm gänga. Fick ge 420kr för den.... nån som vill ha en så har jag en.

Last edited:
Jag lyckades pruta ner just en Canon 300D till 6000 spänn i en kameraaffär i Hong Kong. Då skulle jag få en extra lins också, vet inte vilken. Behövde i och för sig ingen kamera då så det blev ingen affär, men hade kunnat bli..

kajlyl skrev:

Jag vill också ha en sån.

Någon som vet vad de kan vara värda att punga för beggade?

Jag läste nått test med några kameror liknanade Canon 300D... där tyckte de att Nikon D70 var den bästa kameran i den klassen... men D70 kanske är mycket dyrare än 300D.. inte vet jag :)

Nisse977 skrev:
Jag läste nått test med några kameror liknanade Canon 300D... där tyckte de att Nikon D70 var den bästa kameran i den klassen... men D70 kanske är mycket dyrare än 300D.. inte vet jag :)
Inte riktigt rättvis jämförelse med en standard 300d, för i praktiken kan man ju hacka biosen på den och få fler funktioner. Det sitter alltså begränsningar i mjukvaran orginal.

mb skrev:
Inte riktigt rättvis jämförelse med en standard 300d, för i praktiken kan man ju hacka biosen på den och få fler funktioner. Det sitter alltså begränsningar i mjukvaran orginal.

Ohfan!! Kan man hacka bios på kameror med... (varför är man inte förvånad)

Hehe!! ok det kanske är bättre då! :)

Jag köpte ju som sagt Coolpix 8800 åt farsan, det verkar vara en jävla bra kamera trots att den inte är en systemdigital kamera!

Det känns som att antiskak funktionen är en mycket bra funktion!! Jag fotar ganska mycket med min Sony DSC-F717 och vet att man får bra mycket goare bilder om man använder naturligt ljus (utan blixt alltså). Därför får man då använda stativ eller lägga kameran mot något fast föremål. För det är ju inte alltid man vill köra på minsta brännvidd (F-värde). Detta kräver ju längre slutartid vilket brukar ge lite suddiga bilder pga att man inte klarar att hålla kameran tillräckligt stilla.

Jag har provat att ta kort på ett ljus i mörker med zoom och kameran i handen. Det blev helt skarp bild!! Det kan jag säga att jag inte klarat med min F717 utan stativ eller något annat stöd!

Kanske finns det antiskak funktion i någon digital systemkamera.... köp den då tipsar jag! :)

Nisse977 skrev:
Ohfan!! Kan man hacka bios på kameror med... (varför är man inte förvånad)

Hehe!! ok det kanske är bättre då! :)
Japp. Sen vet jag inte vilken av kamerarna om är bäst, men bör ha biosuppgraderingen i åtanke om man ska göra en rättvis jämförelse.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back