Köpa Suzuki GSX-R750

Corpze skrev:
2491244 Den jag spanat på har gått 2400mil och ska den va utsatt på 37000 men jag kanske jag få den för 35, vad tror ni om det priset, var välservad också tydligen! ska kika på den nu i helgen, vill inte ge så mkt mer än 35000, är väl min budget just nu...

Och anledningen till att jag inte letat info i de befintliga trådarna är att sökfunktionen inte fungerade igår när jag letade info :-[

Hade aldrig betalt så mycket för en 96a, men det är ju bara jag. 30-32k känns
mer aktuellt. Har du 35k som max tak så är mitt tips att försöka få ner en 98-99 till det priset istället (vilket bör vara hyffsat lätt gjort så här års).
 
HanneZ skrev:
2491263 37 k så härs års??? Möjligtivs 25...

Suckans låda är skottsäker, men som sagt allt går att döda. Det är framför allt kamkedjesträckaren som brukar ge sig på dom modellerna. Sen va det som sagt nån modifiering på stakarna till -98 nånstans så det talar väl inte till fördel för den gamla modellen.

Blades är uråldrig gentemot den gixxern, gixxern i sig är uråldrig mot första R1:an som i sig är uråldrog mot nyare hojar...

25k för en -96??? Då är antingen säljaren desperat eller en :tomten

Däremot är det sant att kammarna förstärktes på -98an men jag känner inte till att de var crap på 96an....å andra sidan var sprutarna inga höjdare när de kom...min 98 var i stort sett okörbar. Jag vet inte hur många gånger jag hade den inne för ommappning men kul var det inte.
 
JT skrev:
2490498 Dom väger lika mycket men Bladen har mer vrid i motorn och skönare körställning=en bättre hoj!:tummenupp

Tycker du att en tidig Fireblade är tungkörd och slöare? Konstigt Hondan har ju samma eller bättre acc tider än Gixxern i de tester jag läst och jag hade inga problem att hålla en 750 bakom mig.:)

Egentligen ska man väl inte jämföra....det är ju rätt subjektivt hur en hoj känns.

Första Bladen var en käftsmäll mot Gixxern när den kom -93...då hade Suzuki gått bort sig några år men 94 vaknade man till igen. Vet inte vilka tester du läst men i utländska hojtidningar från 96 (tex Cycle Worlds Ultimate Sportsbike Challenge) så är gixxern vassast på pappret, både vad gäller acc, toppfart, varvtider mm, i jämförelse med tex CBR 900 RR, Kawa ZX-R mfl. På tävlingsbanorna, tex i AMA 750, var det ju gixxrar överallt...Kawasaki drog sig tom ur AMA det året eftersom deras ZX-7R inte hade skuggan av en chans mot den nya gsxr 750.

Sen är det ju en annan femma hur den funkar som gathoj.
 
fazerfun skrev:
2491406 Egentligen ska man väl inte jämföra....det är ju rätt subjektivt hur en hoj känns.

Första Bladen var en käftsmäll mot Gixxern när den kom -93...då hade Suzuki gått bort sig några år men 94 vaknade man till igen. Vet inte vilka tester du läst men i utländska hojtidningar från 96 (tex Cycle Worlds Ultimate Sportsbike Challenge) så är gixxern vassast på pappret, både vad gäller acc, toppfart, varvtider mm, i jämförelse med tex CBR 900 RR, Kawa ZX-R mfl. På tävlingsbanorna, tex i AMA 750, var det ju gixxrar överallt...Kawasaki drog sig tom ur AMA det året eftersom deras ZX-7R inte hade skuggan av en chans mot den nya gsxr 750.

Sen är det ju en annan femma hur den funkar som gathoj.


I tester i bla Bike och masterbike är det ganska lika. Hondan väger ca 5 kg mer de har samma effekt men Hondan har 10 Nm mer i vrid. De har nästan samma toppfart, 255 för Hondan och 260 för Suzukin i verklig fart och de averkar 402 meter på mitten 10:or med drygt 200 i slutfart. Varvtiderna är också lika. Gixxern har tiondelarna på sin sida men jag tror varken du eller jag skulle kunna utnyttja det.:pannkyss

Men på gatan funkar Bladen mycket bättre. Körställningen är bekvämare, motorn har bra drag redan från mellen registret (inte som en GSXR 1100 men betydligt mer än GSXR 750) som gör den mer lättkörd tycker jag i alla fall.:)
Dessutom har den ett rejält bagageutrymme...:tummenupp :tomten

Sedan är Gixxern mycket snyggare men smaken är ju som:arsele !

Det är bara att testa och se vilken man gillar bäst, båda är massor av hoj för lite pengar.
 
Tack för alla snabba svar, så ni tycker jag ska pruta ner den till strax över 30000 kr... ska göra så gott jag kan ;) Den verkade vara i mkt gott skick och inte en skråma någonstans, mkt fina bilder på den med visserligen
 
JT skrev:
2491460 I tester i bla Bike och masterbike är det ganska lika. Hondan väger ca 5 kg mer de har samma effekt men Hondan har 10 Nm mer i vrid. De har nästan samma toppfart, 255 för Hondan och 260 för Suzukin i verklig fart och de averkar 402 meter på mitten 10:or med drygt 200 i slutfart. Varvtiderna är också lika. Gixxern har tiondelarna på sin sida men jag tror varken du eller jag skulle kunna utnyttja det.:pannkyss

Men på gatan funkar Bladen mycket bättre. Körställningen är bekvämare, motorn har bra drag redan från mellen registret (inte som en GSXR 1100 men betydligt mer än GSXR 750) som gör den mer lättkörd tycker jag i alla fall.:)
Dessutom har den ett rejält bagageutrymme...:tummenupp :tomten

Sedan är Gixxern mycket snyggare men smaken är ju som:arsele !

Det är bara att testa och se vilken man gillar bäst, båda är massor av hoj för lite pengar.
Det skiljer nästan ingen vikt på t.ex. R1 och R6 men ändå är R6 som en dröm att svänga med jämfört med R1. Du kan ju inte bara jämföra vikten det är ju 1000 andra saker som spelar in.
 
EBS skrev:
2490660 Perfekt! En 10 år gammal sporthoj som är felkonstruerad så att inte hela motorn får olja, kan ju bara bli bra. :tummenupp

Utveckla gärna detta i CBR900RR-tråden EBS!
Jag antar att du tänker på treans vevlager när man slangar?
(hojen är konstruerad för att gå med bägge hjulen i marken, och slangar man så suger pumpen luft. Botas med en liter extra motorolja över max om man nu måste slanga)
Eller är det nåt annat du har i tanken?
 
HanneZ skrev:
2491538 Det skiljer nästan ingen vikt på t.ex. R1 och R6 men ändå är R6 som en dröm att svänga med jämfört med R1. Du kan ju inte bara jämföra vikten det är ju 1000 andra saker som spelar in.


Absolut, men var vill du komma? Tycker du att Firebladen är svår att svänga med eller? Då rekomenderar jag dig en SMC-kurs...:tungan

Jag har aldrig fattat varför man ska ha den extremaste och obekvämaste banhojen för att köra på gatan med?

Så nu väntar jag bara en elak kommentar om min Tenere...:)
 
JT skrev:
2491587 Absolut, men var vill du komma? Tycker du att Firebladen är svår att svänga med eller? Då rekomenderar jag dig en SMC-kurs...:tungan

Jag har aldrig fattat varför man ska ha den extremaste och obekvämaste banhojen för att köra på gatan med?

Så nu väntar jag bara en elak kommentar om min Tenere...:)
Byt ut ordet svårare till "mindre lätt" då. Det handlar inte om svårt det är utan hur dom är jämfört med varandra.

Personligen tycker jag gixxern är kass, sunkig körställning och ful som få!
 
Nu har jag köpt den, landade på 36000 men då fick jag med lås, kapell, lite reservdelar mm... lät mkt fräsch i motorn så nu vankas det teori och kort inför säsong 07 =)
 
Min drar jämt med en blade 900rr 95a så jag ser inte hur bladen kan gå bättre!! :-P
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top