Köpa Suzuki GSX-R750

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Ska köpa mig en sporthoj nu och tankarna går på en GSX-R 750 96a... vad ska jag tänka på när jag köper den... några barnfel jag ska kolla efter mm.. har bara haft cross/enduro/quad tidigare...

Tacksam för svar MVH Corpze

Kolla växellådan. Vad jag har förstått så klarar dom inte att slaktas! Växellådan har varit ett problem på dom hojar jag vet om...

Finns massooooor....

...av trådar i ämnet. Seek and you shall find :)

Inga lådor tål att slaktas f.ö....det gäller även Suzukin. Annars är det ingen speciellt svag punkt på 750n...köper man en 10 år gammal sporthoj så är lådan en av de viktigare sakerna att kolla. Vissa modeller har haft lite bekymmer med kamkedjesträckarna men det talar hojen om med ett rejält rasslande om den är på upphällningen..inget som kommer som en blixt från klar himmel således.

Har hört helt annat om suzukis lådor att de e några av de bästa. Har haft flera i familjen å inge fel på någon av dem. Men när du provkör, testa att varva upp hojen nån gång å släng i en växel. För på låga varv så klånkar det väldigt. Men det är helt okej. Bara de försvinner på högre varv så ska växlarna bara glida i utan problem. Å absolut så ska inte växlarna hoppa ur. Men de vet du säker redan. Jag köpte en 97:a för några månader sedan å e hur nöjd som helst.

Det du bör göra är att dels söka efter dom trådar som finns, å dels provköra ordentligt. Det finns som sagt få fel på dom, men allt går att misshandla sönder å samman :huvet
Bra val av hoj dock :tummenupp

Köp en Fireblade av samma årsmodell istället, samma pengar och en bättre hoj!

Sikta på 98-99 istället så får du insprut och slipper klena vevstakar.
Tackvare insprutet får du även ett drägligare låg/mellan register.

Lycka till!

Jonny skrev:
2490398 Som é bra mycket slöare och tungre att köra.. Nää köp gixxern:tummenupp

Dom väger lika mycket men Bladen har mer vrid i motorn och skönare körställning=en bättre hoj!:tummenupp

Tycker du att en tidig Fireblade är tungkörd och slöare? Konstigt Hondan har ju samma eller bättre acc tider än Gixxern i de tester jag läst och jag hade inga problem att hålla en 750 bakom mig.:)

Hmm konstigt ju. Har inga problem att köra ifrån en cbr från 96-97. Provade köra mot en 929 oxå och de gick ganske lika, fast jag låg lite före honom hela tiden:)

Corpze skrev:
2489005 Ska köpa mig en sporthoj nu och tankarna går på en GSX-R 750 96a... vad ska jag tänka på när jag köper den... några barnfel jag ska kolla efter mm.. har bara haft cross/enduro/quad tidigare...

Tacksam för svar MVH Corpze

köp R1 och se ljuset o glädjen med att KÖRA hoj:) partisk? NÄE inte särskilt!

Har hört att 96;orna har haft problem med kammarna. Har dock inte haft nån själv men det sägs att -98 o framåt är bättre.

ps. vxl lådorna på Suzuki är hojvärldens bästa, men allt går ju att misshandla sönder.

Har en gixxer 600:a iof årsmodell -00 men tycker den är dygnslö över 170-180:mad:

Men ja vet ifan, just nu känns det som att Yamaha och Honda är dom ända som har nån vidare kvalite, sukkan har bara krånglat!

JT skrev:
2490354 Köp en Fireblade av samma årsmodell istället, samma pengar och en bättre hoj!

Perfekt! En 10 år gammal sporthoj som är felkonstruerad så att inte hela motorn får olja, kan ju bara bli bra. :tummenupp

EBS skrev:
2490660 Perfekt! En 10 år gammal sporthoj som är felkonstruerad så att inte hela motorn får olja, kan ju bara bli bra. :tummenupp

Jag hade inga problem med min Blade, en kanon hoj!:tummenupp

Den jag spanat på har gått 2400mil och ska den va utsatt på 37000 men jag kanske jag få den för 35, vad tror ni om det priset, var välservad också tydligen! ska kika på den nu i helgen, vill inte ge så mkt mer än 35000, är väl min budget just nu...

Och anledningen till att jag inte letat info i de befintliga trådarna är att sökfunktionen inte fungerade igår när jag letade info :-[

37 k så härs års??? Möjligtivs 25...

Suckans låda är skottsäker, men som sagt allt går att döda. Det är framför allt kamkedjesträckaren som brukar ge sig på dom modellerna. Sen va det som sagt nån modifiering på stakarna till -98 nånstans så det talar väl inte till fördel för den gamla modellen.

Blades är uråldrig gentemot den gixxern, gixxern i sig är uråldrig mot första R1:an som i sig är uråldrog mot nyare hojar...

Corpze skrev:
2491244 Den jag spanat på har gått 2400mil och ska den va utsatt på 37000 men jag kanske jag få den för 35, vad tror ni om det priset, var välservad också tydligen! ska kika på den nu i helgen, vill inte ge så mkt mer än 35000, är väl min budget just nu...

Och anledningen till att jag inte letat info i de befintliga trådarna är att sökfunktionen inte fungerade igår när jag letade info :-[
Inget jättebra pris. Köpte min -98 för 1 år sedan med 3300 på mätaren. Helt ok skick o fick ge 35´...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman