Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
frekke skrev:2444494För det första ska man nog hålla sig till de "stora" märkena här i sverige. Då det blir lättare att få tag på reservdelar än till tex Gasgas eller TM.
Vidare förstår jag inte det roliga i att åka en extremtrimmad 450cc tävlingsmotard på vägen. Största anledningen måste vara coolhetsfaktor?? Det korta registret borde bli ganska stressande, tråkigt och lätt hysteriskt på en landsväg?
Sen blir det ju overkligt täta serviceintervaller på en tävlingshoj, vem vill söla med filter och oljebyte efter en tur på lördagen?
Därför skulle jag rekomendera en Honda XR650 då de kräver lite eller nästan inget underhåll jämfört med andra alternativ. Eftersom du även nämner grusvägsåka kanske ett billigare alternativ i föregångaren XR600 passar allra bäst! Ja, kanske tom. min XR från -97 med motard, cross och dubbdäck?!
EDIT: Broder, du åker juh ducce... beställ en Hypermotard, http://www.ducati.com/docs_eng/model06/hypermotard/flash051115/home.html , o vänta till våren!
Blip skrev:2445051Det är mycket snack om serviceintervaller. Med service räknar man då in petitesser som kolvbyte, vevlager, kamkedja etc.
Jag skulle personligen inte våga dra mer än 200 timmar på en vassare motard innan man klyver den. Om ens så länge.
NisseNutz skrev:2444747Någon som vet om det går att strypa en ktm 640 lc4 till mellanklass (25kw)? Om det går, är det någon som vet var man beställer?
Vad väger modellerna runt -01 i tjänstevikt? får man ha 25kw eller blir det lite mindre pga 0,16kw/kg?
Är jäkligt sugen på en 640 just för att de inte har så täta intervaller på service samt att de är snäppet billigare än 625 och 660.
NisseNutz skrev:2444610Ktm 640 har ganska schysta intervallen också har jag hört, ryktet om var 300 mil kan det stämma?
Jag gillar hypermotarden men absolut inte framstänkan, den påminner om bmw's försök till balla hojar. Sen är den lite platt om du förstår vad jag menar, ingen uppkäftigt lutande bakdel. Men annars helt ok![]()
NisseNutz skrev:2444747Någon som vet om det går att strypa en ktm 640 lc4 till mellanklass (25kw)? Om det går, är det någon som vet var man beställer?
Vad väger modellerna runt -01 i tjänstevikt? får man ha 25kw eller blir det lite mindre pga 0,16kw/kg?
Är jäkligt sugen på en 640 just för att de inte har så täta intervaller på service samt att de är snäppet billigare än 625 och 660.
Freddola skrev:2445312Sen kmr du tröttnat på 640 snabbare o villja trimma o då kostar det ännu mer än att köpa en 625 lr 660 direkt.
Varför böt du från 625 till 640?Jonasson skrev:2446006... (Åker 640 nu å har haft 625*saknar*).
Jonasson skrev:2446006Har tröttnat på min 640 står i valet å kvalet att byte modell eller behålla.. Skulle 660 finnas med elstart skulle valet inte vara så svårt.. Nu vet i faan..
Det är bara skitsnack att det är så jobbigt att kicka igång en 660. Den ska ju starta på max 2 stamp, om inte vet man ju att det är dax för ventiljustering.Jonasson skrev:2446006Har tröttnat på min 640 står i valet å kvalet att byte modell eller behålla.. Skulle 660 finnas med elstart skulle valet inte vara så svårt.. Nu vet i faan..
Håller med dig är man osäker vilken modell så ska man nog välja 625an den är en skön kompromiss mellan 660 å 640 *tycka* (Åker 640 nu å har haft 625*saknar*)
Åkte lite annat imellan, sen dök det upp en 640 och jag fick ett bra inbytespris på den hoj jag åkte då.. Så jag bytte.. Skulle ALDRIG bytt bort min 625a om jag visste att jag skulle fastnat i motardträsket såsom jag gjort..Kyckling skrev:2446054Varför böt du från 625 till 640?
skoteridioten skrev:2446152Har du testat att kicka nån gång? En kick för att starta hojen är inte så jobbigt..
Tyldenhong skrev:2445104Tjena,på 640 är det 500 mil intervall, så ännu bättre![]()
affromannen skrev:2441975Tack för alla svar!
Jag måste ju erkänna att jag inte är någon riktig meckare men som jag förstått det så är det inge svårt utan bara någon visar det en gång så får man till det själv nästa gång!?? eller?
Jag ska köra mest stadskörning, skog m.m så inge långkörningar eller motorvägar eller så!
Den jag kollat mest på är Husaberg 650, som de märks så är den väldigt omtyckt! men hur är dom att mecka med? mer eller mindre än tex KTM?
kan vara det smartaste jag läst hittills.sacsters skrev:2464358vet inte om jag är ute och cyklar nu men så här resonerade jag vid mitt köp:
vad skall den användas till= busa, hur ofta ska jag meka= så sällan som möjligt, om jag får problem har jag råd att lämna in den på rep eller ska jag se om jag kan fixa det själv?= fixa själv..... och då är det ju bra om man har en liknande som många har, fler har mekat och kan maskinerna, kanske kan få hjälp här, rent utav= vanlig hoj.... mitt val föll på ktm 660 just för att den är vanlig, bra servicemässigt, rolig som bara faan.... och inte så jättedyr samt att jag tycker den är bra kvalitetsmässigt åxå......
titta runt lite men ha i åtanke att det du inte klarar själv får du BETALA för...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |