Köpa styling/grejer utomlands...

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Är det någon som har erfarenhet av att köpa saker från någon internet-sida från t.ex. England eller USA. Jag är lite sugen på att köpa streetfighter grejer till min Bandito och har hittat lite coola grejer i England.
Är det säkert att betala med t.ex. VISA över internet för det verkar som dom bara har sån betalning (har inte kollat så mycket än) :confused: . Det är ju smidigt som fan men man vill ju inte bli blåst.

Det är från den här sidan jag tänkte handla http://www.motorcycle-accessories-warehouse.co.uk

Det finns lite info en bit ner på vänstersidan om hur man beställer mm...

Last edited:
Jag tror att du kan vara lugn.... Jag köpte en nummerplåtsbelysning till min Retta och det var inga problem...

Apambulans skrev:
Är det någon som har erfarenhet av att köpa saker från någon internet-sida från t.ex. England eller USA. Jag är lite sugen på att köpa streetfighter grejer till min Bandito och har hittat lite coola grejer i England.
Är det säkert att betala med t.ex. VISA över internet för det verkar som dom bara har sån betalning (har inte kollat så mycket än) :confused: . Det är ju smidigt som fan men man vill ju inte bli blåst.

Det är från den här sidan jag tänkte handla http://www.motorcycle-accessories-warehouse.co.uk

Apambulans skrev:
Betalade du med kort då?

Jag förde faktiskt över pengar till deras bankkonto i förskott. (Norkst företag) Men jag har köpt solglasögon från USA och betalat med kort. Jag kollade på sidan du skulle handla ifrån och jag tyckte det verkade vara ett seriöst företag.... Jag skulle inte tveka iaf...

RoLLER skrev:
Jag förde faktiskt över pengar till deras bankkonto i förskott. (Norkst företag) Men jag har köpt solglasögon från USA och betalat med kort. Jag kollade på sidan du skulle handla ifrån och jag tyckte det verkade vara ett seriöst företag.... Jag skulle inte tveka iaf...

Ok. Då får jag nog slå till. Ska nog bara maila över ett par frågor till dom för jag tror inte grejerna jag tänkte köpa är modellanpassade så det är väl risk att man får "modifiera" lite...

Apambulans skrev:
Ok. Då får jag nog slå till. Ska nog bara maila över ett par frågor till dom för jag tror inte grejerna jag tänkte köpa är modellanpassade så det är väl risk att man får "modifiera" lite...

Du kan säkert maila in ditt kortnummer oxå om du pratar med dom men det tror jag inte är säkrare, snarare tvärtom...

Dessutom kan du säkert faxa in numret om det skulle vara så... Då slipper man nojjan med att skicka iväg det över nätet.

Nån anställd på företaget kan ju alltid missbruka det oavsett....

Men men... tänker man så kan man aldrig köpa nånting nånstans med kort =/

Håll ett litet öga på kontot dagarna efter om du känner dig osäker...

RoLLER skrev:
Du kan säkert maila in ditt kortnummer oxå om du pratar med dom men det tror jag inte är säkrare, snarare tvärtom...

Dessutom kan du säkert faxa in numret om det skulle vara så... Då slipper man nojjan med att skicka iväg det över nätet.

Nån anställd på företaget kan ju alltid missbruka det oavsett....

Men men... tänker man så kan man aldrig köpa nånting nånstans med kort =/

Håll ett litet öga på kontot dagarna efter om du känner dig osäker...

Ja, det står nåt på sidan om att man kan skicka kortnumret med antingen mail, post, fax eller ringa in det. Fast om det blir köp så betalar jag nog direkt som du säger. Det känns nog bäst...

Det är lätt för dig som konsument att få pengarna tillbaka via din egen bank om dom nu skulle dra mera pengar än vad dom skulle, eller inte skickar dina grejer.

Är du nojig ska du inte maila utan använd om dom har en sida var du fyller i ditt kortnummer detta är oftast SSL krypterat vilket ger en bra säkerhet.

Se bara till att dom drar pengarna när dom skickar varan inte när du beställer den.

rougie skrev:
Det är lätt för dig som konsument att få pengarna tillbaka via din egen bank om dom nu skulle dra mera pengar än vad dom skulle, eller inte skickar dina grejer.

Är du nojig ska du inte maila utan använd om dom har en sida var du fyller i ditt kortnummer detta är oftast SSL krypterat vilket ger en bra säkerhet.

Se bara till att dom drar pengarna när dom skickar varan inte när du beställer den.

Jo, dom har en sån sida och de skriver att dom inte tar betalt för varan förrän den skickas så detta borde ju vara perfekt... :tungan

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen