Köpa Sporttouring!

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Tjenare! Har för tillfället en GSX 750 Inazuma 1998 som jag hunnit köra en hel del med nu och känner att jag vill gå vidare till något annat. Sneglat åt sporttouring och fick chansen idag att provköra en kompis hoj CBR 1100 från 2000 ettpar timmar som jag tyckte mycket bra om, satt hur bra som helst, gick bra på landsväg samt motorväg och ett jävla drag jämfört med vad har nu (88hk till 164hk).

Det ända problemet är att jag efter bara 40min började få lite ont i nacken och efter 2timmar så fick vi pausa då det blev för jobbigt. Känner fortfarande av i nacken nu när jag skriver detta.
Tänkte om man kanske kan höja styret lite samt införskaffa sig en lättare hjälm? Eller så kanske det finns någon annan sporttouring där man sitter lite mer upprätt som ni kan tipsa om? För info är jag 183 lång. Sitter man tex mer upprätt på en busa, bmw 1200 etc?

Om du gillade Blackbirden så är det bara att sätta på styrhalvor från en VFR. Verkar vara många som gör det. Styrhalvorna från VFR:en är ca 2 cm högre.
Kolla på Blackbird-forumet.

Tänk på hur du sitter...hänger du på armarna kommer du få ont i nacken...mage&rygg skall hålla dig uppe, ihop med knäna runt tanken. :fakta

Kan vara en vanesak men det är svårt att veta. Jag får tex vansinnigt ont i benen första bandagen varje år men resten av säsongen känner jag inte av det alls.

Jag sitter skapligt upprätt på min Z1000SX, och på GSX1250F. Rätt sugen på att testa en GSX-S1000F för att se hur den är med.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra