Köpa sporthoj!

Hamschter

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
1998, Kawasaki ZX9R
Ska byta ut min zx9r mot en nyare skrevraket, valet står mellan cbr 954/1000 R1 -03 eller en gixxer k1/k2. Vill väl kunna köra lite längre sväng, läs gubbtoura, nån gång per år. Vilka erfarenheter har folk av sagda modeller. Spåna på o hjälp mig bestämma mig!

Har haft en k1 och r1 -03 gixxern sitter man skönare på men den är lite mer trögastyrd mot dom andra två men den har mer vrid och lite mer effekt.. Jag hade valt en k2a

Gixxern alla dagar i veckan, för den härliga motorn. Visst, det är lite som att brottas med en svettig fet gris i jämförelse med en nyare sporthoj, men det är R1:an åxå, utan sparken i röven. Hondan är bara "tam", som att brottas med en slö fet gris.

Men smaken är som baken. :)

E* Körde 110mil på en dag, ca 10h, med med min K2. Hade lite ont i röven, men kunde fortfarande gå när jag kom fram.

Blev fotolurad av en brud i Norge. Hon var så satans skitsnygg på bilderna att man kunde inte tro det var sant! Så det var ju inte sant.

Last edited:
Hahaha, tyvärr har det hänt mig också men åkte bara en timme bort men jag stack lika snabbt :huvet

Varför just -03 som är på önskelistan. Är det priset som avgör ?
Nästa generation R1 (04-06) har ju lite mer "spark i röven" :yoparty

Det är väl vid 10 år som försäkringspremien tar ett steg neråt så en 04 borde man ju också kunna ta.

Får prova nästa år med en 04. I år kostar den 3500:- mer än en 03. 04an är man ju sugen på, så satans snygg!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...