Köpa sporthoj som rullat 5000mil?

Är det en Yamaha så är det ingen fara. Men jag skulle aldrig köpa en suzuki som har rullat mer än 3000 mil, kan ju säga som så att har du inte mekvana nu så kommer du få det om du köper en suzuki! Däremot om du bara vill köra och skippa massa strul köp en r1a

Fantastiskt bra inlägg! Verkligen lyser med insikt och kompetens:tungan
Hör av mig till dig vid nästa hojköp....
 
Är det en Yamaha så är det ingen fara. Men jag skulle aldrig köpa en suzuki som har rullat mer än 3000 mil, kan ju säga som så att har du inte mekvana nu så kommer du få det om du köper en suzuki! Däremot om du bara vill köra och skippa massa strul köp en r1a
ehhhh, du skojar nu väl!!?! Jag har haft R1 och visst är det en bra hoj men hållbarhetsmässigt ligger den långt efter Suzuki, dessutom är suckan jäkligt lättmekad, prova gör en ventiljustering på en ZX10R 04-05 och du får riva ner hela hojen, du får nog läsa på lite!
 
Han är religiös så det är inget att bry sig om, ändå pluspoäng för ett inlägg utan att nämna förgasarhästar :tummenupp
 
Nu är ju inte min en sporthoj. Men den har gått ca 7.500 mil idag. De sista 3000 har jag själv kört.

Hojen har verkligen haft ett tufft liv med stark misskötsel av tidigare ägare. Trots det har motorn faktiskt gått som ett lokomotiv hela tiden jag haft den. Hade trassel med vakumförgsarna efter ett tag men rev bort dem och problemet var bort. Satte dit RS.

Går som ett skollat troll fortfarande och får oljebyten etc regeblundet av mig. för att vara en 91:a så är jag faktiskt imponerad av att den håller ihop så bra som den gör. Jag kör den inte snällt. Men bytar bara ut till originalgrejor då det kommer till motorn. Mest för att jag inte vet bättre. Men det har ju fungerat än så länge:)
 
Tror tidningen Bike servade en Kawasaki 636 som gått ca 6000 mil för några år sedan om jag inte minns fel.
Har för mig att det mer handlade om att fjädringen behövde ompyssling än motor och sådant.

Jag hade inte bangat om priset var rätt, köper du en -09 för typ 80.000 och säljer efter några år för 50.000 kan du lika gärna köpa äldre och renovera för 30.000. Servicepengar har du på båda. Eventuellt slipper du också betala ränta på de 30.000 men vad vet jag.
 
Enligt mina erfarenheter på bil och mc så är antalet ägare vs mil väldigt avgörande.
En hoj som gått 5000 mil med 2 ägare är oftast men inte alltid i gott skick.
En som gått 2000 mil med 10 ägare kan vara sopslut då de oftast säljs när det blir dags för service.
 
Har ingen ren sporthoj men min skall in på 5000 mila i februari och har fulla el/motorgarantier tills 2016 :)

Nu är ju inte min en sporthoj. Men den har gått ca 7.500 mil idag. De sista 3000 har jag själv kört.

Hojen har verkligen haft ett tufft liv med stark misskötsel av tidigare ägare. Trots det har motorn faktiskt gått som ett lokomotiv hela tiden jag haft den. Hade trassel med vakumförgsarna efter ett tag men rev bort dem och problemet var bort. Satte dit RS.

Går som ett skollat troll fortfarande och får oljebyten etc regeblundet av mig. för att vara en 91:a så är jag faktiskt imponerad av att den håller ihop så bra som den gör. Jag kör den inte snällt. Men bytar bara ut till originalgrejor då det kommer till motorn. Mest för att jag inte vet bättre. Men det har ju fungerat än så länge:)

Har en Mercedes fulklass som har gått 32.000mil, så det är nog ingen fara
 
Min GSXR 750 98:a går hur tyst o fint som helst i motor o låda trotts att den börjar närma sig 5000 mil sträcket.

Sen kör jag ju ganska lugnt oxå.

Den är nog till salu....:(
 
ehhhh, du skojar nu väl!!?! Jag har haft R1 och visst är det en bra hoj men hållbarhetsmässigt ligger den långt efter Suzuki, dessutom är suckan jäkligt lättmekad, prova gör en ventiljustering på en ZX10R 04-05 och du får riva ner hela hojen, du får nog läsa på lite!

Kawa har jag ingen som helst erfarenhet av! Men frågar du mig så tycker jag allt är skit förutom Yamaha. Knappt det om jag ska vara helt ärligt. Tycker även de tappade det fullständigt när de gick från förgasare till insprut. Sen tycker jag bara de blir fulare också.

När jag bara hade r1an så hade jag inte en aning om hur man tog av kåpor eller ens hur man fick ur batteriet. Anledning till det var att jag behövde aldrig meka med polkan. Den bara gick utan några som helst problem. Men sen så skaffade jag mig suzukin och nu har jag förmodligen gjort allt förutom klyva motorn vilket jag kommer behöva göra inför nästa säsong. Tycker man att det är roligt att meka så tycker jag absolut att man ska skaffa sig en suzuki och som du säger så är de enkla att skruva med och service manualen är riktigt bra. Jag har lärt mig otroligt mycket utav k7an men knappt fått köra eländet.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top