Köpa sporthoj 01-03.. Vilken?

Min första sporthoj var en R1-03. 03 och 02 är exakt identiska, det är nämligen första årsmodellen med insprutning. Du har alltså lite fel i ditt påstående. 98-01 var däremot fugge.
Jag var skitnöjd med min. Den hade devil high-pipe slip on och var om-mappad. Bromsade 147hk på bakhjulet vilket gjorde den till en riktigt rolig cykel.
Styrdämpare kan vara bra att ha på den.
Var dock lite uppmärksam på växellådan. Dom har problem med att tvåans växeldrev pajjar. Jag åkte på en komplett växellådsrenovering som inte alls var gratis.....
 
Köp en Honda så slipper du vara orolig att nått ska pajja, inte cykeln med mest hk men bra på det mesta! Leta efter en fin 954 är mitt tips! En R1 är nog det sista jag skulle köpa, dom är för vanliga... Gixxer 1000 -01 sitter jag så himla högt upp med benen på så den var inge skön att köra, zx9r är mer touring än resten och man sitter skönt och mer upprätt på den. 954 har så jämn effektkurva att den ibland kan kännas slö, tills man tittar på hastighetsmätaren och inser att den inte är det!!! Den tycker jag är mest allround av alla!

Men v-twin är ändå min melodi!! :yoparty
 
Själv är jag sjukt nöjd med min R1 från 03, hoppar igång och går bra och maken till krångelfri maskin har inte jag haft iaf, samt att jag tycker den utseendemässigt känns rätt så upp to date iaf. 929:an är också en trevlig maskin körmässigt, servicemässigt. Suzuki har jag inte mycket erfarenhet av, men då borde du gå på uppdaterade "moderna" modellen från 05, första "bullgixxern" börjar se rätt omodern ut enligt mig, 03:an är ok.

Men för 45K kan du göra riktiga klipp på andra hojar med 05-08, 600 rr-modell är bra skit också, stor twin som någon nämt Aprilia Mille R etc?
 
Köp en Honda så slipper du vara orolig att nått ska pajja, inte cykeln med mest hk men bra på det mesta! Leta efter en fin 954 är mitt tips! En R1 är nog det sista jag skulle köpa, dom är för vanliga... Gixxer 1000 -01 sitter jag så himla högt upp med benen på så den var inge skön att köra, zx9r är mer touring än resten och man sitter skönt och mer upprätt på den. 954 har så jämn effektkurva att den ibland kan kännas slö, tills man tittar på hastighetsmätaren och inser att den inte är det!!! Den tycker jag är mest allround av alla!

Men v-twin är ändå min melodi!! :yoparty

Honda? Jag har haft en Honda "duracell" 929 och den krånglade, så det finns inga garantier för det står Honda på tanken:fakta
 
Gsxr 1000 03, lite samma som r1'an fast bättre mos i motorn + att den håller.
Det ända som suger på den är bromsarna, men det går att uppgradera för en rätt liten peng när man känner att man har tröttnat på dom.
 
Sådana här trådar får mig att klia mig i skallen. :va Jag förstår förståss att jag borde inte själv skriva i den här tråden men jag kan bara inte låta bli att kommentera sånt här.

Hur fiffig är man om man rekommenderar individer som haft körkort i 1 (!) månad och som tröttnat på en hornet att köpa samma sorts sporthoj som man själv åker omkring med?!

Tänker ni alla sälja era hojar inom kort eller fattar ni helt enkelt inte vad sådana här råd kommer att leda till när det gäller era försäkringspremier ?!?

No fokking way att jag skulle rekommendera en nybörjare att köpa samma sorts fordon som jag själv har. Jag rekommenderar istället Kawa, Sussuki, Hynda och framförallt BMW!

Till TS: Snälla, läs igenom Minneslunden innan du uppgraderar det du har mellan benen. Uppgradera dina körkunskaper innan du uppgraderar fordonet. Det är inte din hoj som är din största begränsning i dagsläget... Ditt första inlägg får mig bara att tänka på DET HÄR.
 
Sådana här trådar får mig att klia mig i skallen. :va Jag förstår förståss att jag borde inte själv skriva i den här tråden men jag kan bara inte låta bli att kommentera sånt här.

Hur fiffig är man om man rekommenderar individer som haft körkort i 1 (!) månad och som tröttnat på en hornet att köpa samma sorts sporthoj som man själv åker omkring med?!

Tänker ni alla sälja era hojar inom kort eller fattar ni helt enkelt inte vad sådana här råd kommer att leda till när det gäller era försäkringspremier ?!?

No fokking way att jag skulle rekommendera en nybörjare att köpa samma sorts fordon som jag själv har. Jag rekommenderar istället Kawa, Sussuki, Hynda och framförallt BMW!

Till TS: Snälla, läs igenom Minneslunden innan du uppgraderar det du har mellan benen. Uppgradera dina körkunskaper innan du uppgraderar fordonet. Det är inte din hoj som är din största begränsning i dagsläget... Ditt första inlägg får mig bara att tänka på DET HÄR.

Hallå i huvudet, detta är sporthoj där din hoj är den bästa man någonsin kan ha, tills du byter ofc, då är den nya du har bäst i hela världen.

Delar du inte denna uppfattningen så stfu & gtfo.

Osv, etc.


Edit: Honda är skit, KTM likaså, bäst är Ducati, så köp en sån.
 
Sådana här trådar får mig att klia mig i skallen. :va Jag förstår förståss att jag borde inte själv skriva i den här tråden men jag kan bara inte låta bli att kommentera sånt här.

Hur fiffig är man om man rekommenderar individer som haft körkort i 1 (!) månad och som tröttnat på en hornet att köpa samma sorts sporthoj som man själv åker omkring med?!

Tänker ni alla sälja era hojar inom kort eller fattar ni helt enkelt inte vad sådana här råd kommer att leda till när det gäller era försäkringspremier ?!?

No fokking way att jag skulle rekommendera en nybörjare att köpa samma sorts fordon som jag själv har. Jag rekommenderar istället Kawa, Sussuki, Hynda och framförallt BMW!

Till TS: Snälla, läs igenom Minneslunden innan du uppgraderar det du har mellan benen. Uppgradera dina körkunskaper innan du uppgraderar fordonet. Det är inte din hoj som är din största begränsning i dagsläget... Ditt första inlägg får mig bara att tänka på DET HÄR.

Okey.. Så pga ditt ego tänker du inte rekommendera mig en likadan cykel du själv har? Som är en R1a eller annan yamaha antar jag eftersom du ej nämnde Yamaha..

Jag är mycket väl medveten om att köra ihjälsig risken är ganska mycket större på en vuxen sport hoj än min cykel,
Men å andra sidan så går det alldeles utmärkt att köra ihjäl sig på min tjej cykel oxå, känns inte som de spelar så stor roll om man smäller i 245 eller 290..

Jag inbillar mig tom att jag kommer föra "försiktigare" men en liter cykel då jag kanske har lite respekt för din vilket börjar bli en bristvara för nuvarande cykel. Men antar att det går en månad på nya cykeln och jag är där igen...

Men jag får väll ändå säga "tack för omtanken", om det nu var menat så...

Har du något tips på hur jag ska bli mera nöjd med min nuvarande cykel så tar jag mer än gärna emot det!

MVH
 
Du får nog helt enkelt ta och åka runt och provsitta/provköra lite olika modeller.

Var själv helt inne på en radfyra först, men fastnade för Millen. Ångrar det inte för en sekund så här i efterhand, har provkört några polares radfyror efter att jag köpt Millen, men trivs överlägset bäst med en v-twin.
 
Vilken hoj av dessa som du funderar påp är mest tilltalande för dig? Du kommer få många olika svar och fortfarabde inte veta vad DU vill ha. Köp den hojjen som du vill ha. Alla märken har sina bra och dåliga sidor, sen kan det vara att en hoj som får dålig kritik passar kanon bra för dig, hur du upplever den som hoj att köra. Köp en och är det fel hoj för dig kan man alltid sälja och köpa någon annan. Kolla på mc firmor och provkör så ärker du ganska snabbt vad du är ute efter.

Köp en honda om jag ska ge ett tips, känd för att alltid fungera men som du kan läsa om honda så är det problem med dom med. Vill du veta mycket om en hoj så kolla forum utanför svea rike så får du en bredare uppfattning om vad som är "standard" fel på varje hoj.
 
Det finns 3 stycken intressanta nu, R1, GSXR, CBR..
R1an är den ända jag provkört av dom årsmodellerna och tyckte helt klart om den..
Fick iof smiskat på en CBR1000 12a i helgen men känns som de inte riktigt går att jämföra med 10 år äldre hoj..

Det är synd att den nya CB1000R är just ny, annars hade ja lätt klappat till på en sådan med några år på nacken..
Finns inga liknade cyklar som har hunnit hamna i min pris klass (45k)??

Vilken hoj av dessa som du funderar påp är mest tilltalande för dig? Du kommer få många olika svar och fortfarabde inte veta vad DU vill ha. Köp den hojjen som du vill ha. Alla märken har sina bra och dåliga sidor, sen kan det vara att en hoj som får dålig kritik passar kanon bra för dig, hur du upplever den som hoj att köra. Köp en och är det fel hoj för dig kan man alltid sälja och köpa någon annan. Kolla på mc firmor och provkör så ärker du ganska snabbt vad du är ute efter.

Köp en honda om jag ska ge ett tips, känd för att alltid fungera men som du kan läsa om honda så är det problem med dom med. Vill du veta mycket om en hoj så kolla forum utanför svea rike så får du en bredare uppfattning om vad som är "standard" fel på varje hoj.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top