Köpa snowboard...?

hållundan skrev:
Apropå bindningar är jag galet svag för flow faktiskt. Har kört med det nu 6 eller 7 säsonger tror jag. Har aldrig krånglat. Nästa gång jag byter kanske det blir nåt annat, men det får vi se då.

Visst funkar flow, men det värsta sitter ju i känslan! "Vanliga" bindningar har (enligt mig, samt ett 10tal av mina närmsta vänner) mkt bättre och exakt följsamhet. Galet jobbigt att man måste köpa flow skor till flow bindningar, då andra märken gör så mycket mer "revolutionerande" skor. (lättare, stadigare, skönare, men så klart beror helt på smaken)
Jag menar alltså att det är skänt att kunna välja dojja, helt enkelt.

Säger bara detta för att jag älskar mina super-super-lätta Thirtytwo skor, med nått slags våtdräkts material som kniper åt min fot när det blir fuktigt :tumenupp

morecore skrev:
... Galet jobbigt att man måste köpa flow skor till flow bindningar ...

Har inte kikat nämre på kombinationen nyare flowbindningar och skor av annat märke, men mina Salomon funkar prima med mina bindningar som dock har ett par år på nacken..

Det enda jag kände var extra kinkigt sist jag handlade skor var att klacken inte fick stå ut för mycke längst ner längst bak.. Låter kanske virrigt, men skor med lite sluttande eller rundad bakkant på klacken upplever jag inga problem med i mina bindningar.

heinz_p skrev:
Inte Burton:)?
Why not? Jag har en bra Burton T6 till salu, PM:a om du är intresserad.

Hur mycket skall du ha för den lill brädan? storlek etc?

Undrar även var folk har fått tag på flow bindningar, finns ett ställe i götet som säljer....

Last edited:
Axeru skrev:
Hur mycket skall du ha för den lill brädan? storlek etc?

Undrar även var folk har fått tag på flow bindningar, finns ett ställe i götet som säljer....
Köpte mina Flow på Megmax på Backaplan i Göteborg för några år sedan. Riktigt bra service och schyssta prylar.

Edit: Fast det verkar inte som om affären finns kvar.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon