Köpa slipon från Tyskland

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Kikade på ny slipon till min GSX 600F och insåg att det var en jävla prisskillnad att köpa från tysk leverantör.

Några allmänna erfarenheter ang vart man bör beställa från för att slippa krångel? Moms, tull, fraktkostnader osv? Blir det billigare eller bara besvärligt?

Funderade på Leo Vince Titanium, ska ge några fjuttiga hästar mer och trevligare ljud än tex Yoshimura RS-3. Övriga tips, erfarenheter eller förslag på slipon till GSX 600F uppskattas.

Last edited:
Har ej suzuki men val et leo vince titanium slip on på en 600'a,och det låter mycket trevligt!

Jag tror inte du behöver betala någon extra moms så länge du handlar från ett annat EU-land, men jag är inte helt säker. Förmodligen hittar du allt du behöver veta på tullens hemsida.

För övrigt köpte jag mina Leo Vince (till min Firestorm) från Nickes MC för ungefär ett år sedan betydligt billigare än jag hittade på andra ställen. Tror han beställde dem från Danmark eller nåt, billigt var det i alla fall.

Det blir ingen extra tull eller moms från tyskland, bara fraktavgift tillkommer.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...