Köpa skruvdragare samt kap och geringssåg

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Håller på att göra en hel del stora renoveringar hemma och behöver en ny skruvdragare.
Vill helst inte lägga mer än 2000:- så Makita och Hilti är inte aktuellt.

Har tittat på bla:
Bosch PSR 18 li-2
Metabo BS 18 li

Är det någon som har erfarenhet av ovanstående maskiner eller har någon annan att rekommendera så vore jag tacksam.

Funderar även på en ny Kap- och geringssåg.
Har tittat lite på denna
Metabo KGS 216. Gillar att man slipper ha batteri till lasern.

Last edited:
Om du inte har bråttom så kan jag verkligen rekommendera att beställa från USA... t.ex. www.toolking.com
Då får du en Makita för de pengarna.

Vad gäller gerkap så kör jag själv med Makita LS0714 och jag är toknöjd.
Annars skall Dewalt ha en bra gerkap som man brukar få för en rimlig peng... och annars är Bosch PCM8 poppis trots att den är grön, finns just nu för 2599:- på K-rauta.

Hur blir det med laddare när man beställer från USA, jag menar har dom inte 110 Volt där eller tänker jag snett?

Antingen köper man en 110v-trafo för 450 kronor eller så hittar man en europeisk laddare på ebay för någon hundralapp till.

XL bygg simrishamn hade en Hitachi DV18DCL2 slagskruvdragare för 1500:- för någon vecka sedan iaf.

Kanonfin balans i den och 2 st batterier ingick

Metabo fungerar klockrent, jag är förvånad att inte fler proffsbyggare använder sig av dem som slit-och-släng-verktyg som jag gör. Jag kör med Bosch, Hitachi, Makita, Festool och Metabo. Sistnämnda är ju billigast men som sagt riktigt bra så du behöver inte oroa dig över haverier.

Jahapp, nu känner jag mig ännu mer förvirrad :va

Men som någon sa, priserna i USA är bra mycket lägre än i Sverige så då kanske man ska satsa på en Makita ändå.
Vilka modeller har Makita som ni kan rekommendera?

Jahapp, nu känner jag mig ännu mer förvirrad :va

Men som någon sa, priserna i USA är bra mycket lägre än i Sverige så då kanske man ska satsa på en Makita ändå.
Vilka modeller har Makita som ni kan rekommendera?

Nästa tips är att definitivt beställa batterier från USA... gärna nåt extra redan när du köper maskinen... kostar ungefär en tredjedel mot vad de kostar här.

Riskerar man inte att åka på tullavgifter om man köper utanför EU?

Jag köpte ett LXT600 paket (Tigersåg, Cirkelsåg, Vinkelkap, Slagskruvdragare, momentskruvdragare, lampa och väska) och betalade frakt o tull och allt... köpte även ett extra batteri.
Totalkostnaden blev precis under 6000:- medans det hade gått på 13.000:- här hemma i Sverige.

Last edited:
Jag köpte ett LXT600 paket (Tigersåg, Cirkelsåg, Vinkelkap, Slagskruvdragare, momentskruvdragare, lampa och väska) och betalade frakt o tull och allt... köpte även ett extra batteri.
Totalkostnaden blev precis under 6000:- medans det hade gått på 13.000:- här hemma i Sverige.

Sjukt bra pris.
Kollar just nu på priserna i tyskland, inte riktigt lika bra som i USA men makalöst mycket billigare än Sverige.

Sjukt bra pris.
Kollar just nu på priserna i tyskland, inte riktigt lika bra som i USA men makalöst mycket billigare än Sverige.

Att köpa saker i Sverige är rena rånet... det upptäcker man när man inser hur enkelt det är att köpa via nätet.
Mitt LXT600paket tog totalt 4dagar från USA´s östkust och jag kunde följa det hela vägen, det roliga är att på 24h var det i Sverige... resterande 3 dagarna var här hemma i Sverige varav 2 var hos tullen på Arlanda.

Samma när jag köpte PS3 Move +1 extra kontroller nu från England, 3 dagar så hade jag det hemma för 830:- inkl frakt... samma sak kostar 1100:- här hemma plus frakt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti