Köpa sin sprit på nätet

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Behöver länkar och rekommendationer till websidor där man kan köpa sprit utan svensk alkoholskatt, helst då websidor med tull-garanti (omskick ifall det fastnar i tullen).

flugan skrev:
2529764 Behöver länkar och rekommendationer till websidor där man kan köpa sprit utan svensk alkoholskatt, helst då websidor med tull-garanti (omskick ifall det fastnar i tullen).

vi beställde från http://www.vinsajten.com/

Funkade bra då..(i våras)

De flesta har tull-försäkring som tillägg. Man betalar då % på totalsumman.

Olika sajter är olika billiga på olika saker. En platta öl kan vara billigast på en sajt men samtidigt dyrast på whiskey. Bästa är att testa att göra totala sammanräkningar på de olika innan man bestämmer sig.

Det lönar sig sällan att köpa öl på nätbutikerna eftersom frakten ofta äter upp mellanskillnaden. Frakten räknas per kilo och blir lägre ju större beställning man lägger. Vi var nere i 8kr per kilo om jag inte minns fel.

En liter sprit kostar då ca 13kr att frakta. Vilket ger en marginell extrakostnad om man säger att man köper en liter Famous Grouse för 140 spänn. Det blir då 153 med frakt.

En platta öl á 12kilo kostar samtidigt 156 spänn i frakt.

Last edited:
Bus-Bo skrev:
2529856 Kan man få ''till dörren'' leverans?

Det fick jag utan extra kostnad! :tummenupp :hihi

...men det berodde endast på att tullen gjort rassia mot deras utlämningsställe nån vecka tidigare, så de tog det säkra före det osäkra och skickade spriten med bud sista biten.

Vad är det för fel på systembolaget? Så dyrt är det inte att handla där. För billigt egentligen... Samtidigt är sortimentet svårslaget.

mb skrev:
2530049 Vad är det för fel på systembolaget? Så dyrt är det inte att handla där. För billigt egentligen... Samtidigt är sortimentet svårslaget.

Du skämtar!? Det är ju knappast BILLIGT!
Jag åkte till Tyskland i fredags för att fylla på mitt privata förråd och resan kostade mig ca 2400:- med bensin-mat-biljetter. Resan tog ca 18timmar (150mil ToR) och var knappt ansträngande då vi alltid åker två. Samtidigt halveras kostnaden.
Jag handlade för totalt 4000:- och med utgifter så kostade det mig totalt 5200:-. Samma varor i Sverige hade kostat (omräknat i literpris då jag bara köper literflaskor) ca 11000:-.
Så där har du anledningen till varför jag åker till Tyskland. De senaste två gångerna jag har varit på bolaget så har det tagit emot att betala 240:- för en 70'is Gin när man får TVÅ liter av samma i Tyskland.
Och angående sortimentet så har det aldrig saknats något i Tyskland för min del och ibland har det även funnit nya prylar som inte har kommit till Sverige än.

Edit/ Även om jag vore miljonär så skulle jag åka till tyskland för att handla då jag absolut inte gynnar ett spritmonopol då det luktar lika illa som bensinkarteller!

mb skrev:
2530088 En tusenlapp vore snarare "rätt literpris" utifrån filosofin att brukaren ska betala för samhällskostnaderna av brukandet. Denna filosofi ligger för övrigt bakom moderaternas planerade chockhöjning av MC-försäkringarna.

Jag har inget alkoholmissbruk och skiter således fullständigt i just deta påstående. Jag vill kunna köpa mig njutning för ett vettigt pris. Skulle det kosta 1000:-/liter så skulle fler och fler köpa kokain som då skulle hamna på 500:-/gram. Då har du 4 njutningar och endast 3 i en liter :D

mb skrev:
2530088 En tusenlapp vore snarare "rätt literpris" utifrån filosofin att brukaren ska betala för samhällskostnaderna av brukandet. Denna filosofi ligger för övrigt bakom moderaternas planerade chockhöjning av MC-försäkringarna.
Jag hoppas du inte röker eller snusar för med din filosofi så skulle en dosa/paket kosta tusingen i min värld.

Dee_cati skrev:
2530099 Jag har inget alkoholmissbruk och skiter således fullständigt i just deta påstående. Jag vill kunna köpa mig njutning för ett vettigt pris. Skulle det kosta 1000:-/liter så skulle fler och fler köpa kokain som då skulle hamna på 500:-/gram. Då har du 4 njutningar och endast 3 i en liter :D
Med samma retorik skulle man kunna säga "jag missbrukar inte sporthojar genom att tokköra och tänker därför skenförsäkra eller köra olovligt, så jag slipper betala för olyckorna som idioterna ställer till med".

Bus-Bo skrev:
2530107 Jag hoppas du inte röker eller snusar för med din filosofi så skulle en dosa/paket kosta tusingen i min värld.
Har snusat i många år, men nu har jag i princip slutat. Hade slutat tidigare om priserna varit högre på tobak. För mig får gärna en snusdosa kosta 70 spänn, som den gör i Norge.

Last edited:
mb skrev:
2530109 Med samma retorik skulle man kunna säga "jag missbrukar inte sporthojar genom att tokköra och tänker därför skenförsäkra eller köra olovligt, så jag slipper betala för olyckorna som idioterna ställer till med".

Jag hade tillåtit din jämförelse om det hade varit ett försäkringsmonopol i Sverige men det är allt annat än just det.
Och fanns det möjlighet så skulle jag även där försäkra utomlands för min egen vinning...
Du är en riktig tråkmåns, vet du det? Men det kvittar ju för enligt min filosofi så är huvudsaken att du trivs med dig själv, man är inte till för att göra andra till lags.

mb skrev:
2530088 En tusenlapp vore snarare "rätt literpris" utifrån filosofin att brukaren ska betala för samhällskostnaderna av brukandet.

Ja, avskaffa den offentliga socialförsäkringen så vi kan njuta våra rusdrycker på eget bevåg.

mb skrev:
2530049 Samtidigt är sortimentet svårslaget.
Med statliga subventioner är det nog inte så svårt att slå det sortimentet.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...