Köpa Sharkhjälm. Espirit S500

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Hej.

Behöver lite info om denna serien tack..

Stor eller liten i storlekarna?
Kör med L på den hjälmen jag har nu.. och den sitter perfekt..
Funderar på att otestat köpa den imorrn (beställa) från tyskland.
Där kostar den €189 och mörkt visir för €40.. är det bra pris.. eller vet du nån annan stans där det är billigare.
Tacksam för länk isåfall..

/Horn1

Bifogat

• shark.JPG
    shark.JPG
    22.4 KB · Visningar: 59
NEJ NEJ!! Köp inte en hjälm om du är osäker på storleken.

Det kan vara skillnad på storleken beroende på hur skalet ser ut. Vissa hjälmar är mer runda och andra ovala så därför bör du prova just den modellen du skall köpa.

Nu menar jag ju att det inte är skillnad på två likadana hjälmar av samma serie. Utan skalet kan alltså skilja mellan två modeller tex. Shoei X-Ceed och Shoei Raid om du fattar vad jag menar.

Rekomenderar shark, köpte en RSX Bongo i helgen. Grymt nöjd med den. STorlek M. Provade Shoei Xr-1000 storlek M. AGV S-4 storlek M. Alla satt likadant. Min erfarenhet är att de flesta hjälmar har samma storlek, men det är bara vad jag tycker. Har du provat en shark så är det nog ingen fara.

Kolla www.ebay.co.uk fiins väldigt bra priser där. Där kan du nog få en bättre hjälm till bra priser.

www.lidsforless.co.uk kolla på clearence.

tackar för svaren..

men hur stor skillnad är det på L och XL då?
har inte varit och provat så många olika hjälmar.. köpte den förra hjälmen på internet otestad oxå.. och den var lite trång i början med satte sig perfekt efter ett tag..

Tänkte bara berätta att jag tillslut köpte den hjälmen.. och är mkt nöjd med den..
perfekt för varma sommardagar då den har ett fläktande system.. därför den heter S500 Espirit Air. :)

Jag upplevde Shark som väldigt stora i storleken. Jag köpte precis en Shark RSI Shuriken blå/vit i England. Storlek Small när jag annars har M-L. 2600kr inkl svart visir :tummenupp

Bifogat

• Shark-rsi_shuriken_whiteblue.jpg
    Shark-rsi_shuriken_whiteblue.jpg
    46.5 KB · Visningar: 72
Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard