Köpa Service bok Kawwa zx10r -04??

Andreas79

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Kawasaki zx10r
Snabb fråga: serviceboken är borta vart köper jag en ny servicebok till denna hoj??
Ava mc?

Mvh/Andreas

hej.
När jag frågade på min hoj en Yamaha GTS 1000 så fick jag svaret att service boken är en värdehandling och den går ej att efterbeställa :( Så tyvärr kan du ej få tag på en ny.

Micke
Markus skrev:
Servicebok, inte servicemanual, står det faktiskt. :mattias

hmm kolla med en kawa återförsäljare.. går det inte där så går det säkert inte alls... vad ska du med den till? är den inte ifylld från början så spelar det väl ändå ingen roll?!?

ozto skrev:
hmm kolla med en kawa återförsäljare.. går det inte där så går det säkert inte alls... vad ska du med den till? är den inte ifylld från början så spelar det väl ändå ingen roll?!?

Jag läste i en tråd här att servicearna sparas i en databas, dvs borde man ju kunna titta där och sedan fylla i boken? :va
Eller börja fylla i from nu?

Limar skrev:
Låter lite som syftet med boken försvinner om den går att efterbeställa..
syftet är väll att ha den stämplad då servicar är gjorda? låt oss säga att man köper en hoj som gått 1000därefter är den fullservad enligt bok iaf. lite tryggare om den gått 2~4k utan bok...

Nej hojjen har gått 187mil och service boken borta, behöver därför en ny. annrs får jag väl se till att dokumentera och spara alla kvitton, men servicebok är att föredra inte allra minst vid försäljning.

mickesR1 skrev:
...fick jag svaret att service boken är en värdehandling och den går ej att efterbeställa...

Låter som typiskt BullSh*t.
Går visst att beställa som vilken reservdel som helst. Bara handlaren som inte orkade leta upp den i listan.

Skillnaden blir att leveransinfon som klistras på sidan 4 kommer saknas.

Eller du kanske bara ville plocka lösa sidor... :)

Edit: Partnr för engelsk servicebok: 99924-1322-01

Last edited:
Hej

kan nämna att jag hämtade ut en i Torsdags på Mc-varuhuset. Den var dessutom helt gratis. tom killen bakom disken var förvånad, han sa att de inte gick men ja fick honom att ringa Kawasaki.
Dagen efter hade jag svensk servicebok.

bak står de Artikelnr: S99922-001

Mvh/Andreas

Trodde jag inte var möjligt..Är den boken exakt som dom hojen säljs med
eller är det nått som skvallrar om att den är efterbeställd?

Jag köpte min hoj i tyskland utan service bok och alla uppgifter jag kan kotrollera så kan det stämma med det miltal som är på mätaren = lågt och då skulle jag vilja ha en service bok, en hel.men jag får väl på Yamaha igen (Yamaha center i Helsingborg)
Jag förstår inte heller att inte den ska gå att beställa? stämplarna får man ju först när hojen har varit på service.

majtii skrev:
Låter som typiskt BullSh*t.
Går visst att beställa som vilken reservdel som helst. Bara handlaren som inte orkade leta upp den i listan.

Skillnaden blir att leveransinfon som klistras på sidan 4 kommer saknas.

Eller du kanske bara ville plocka lösa sidor... :)

Edit: Partnr för engelsk servicebok: 99924-1322-01

Varför skulle den inte vara det?
Lev.infon som handlaren klistrar på sid 4 kommer inte finnas där. Enda skillnaden.

mickesR1 skrev:
Jag köpte min hoj i tyskland utan service bok och alla uppgifter jag kan kotrollera så kan det stämma med det miltal som är på mätaren = lågt och då skulle jag vilja ha en service bok, en hel.men jag får väl på Yamaha igen (Yamaha center i Helsingborg)
Jag förstår inte heller att inte den ska gå att beställa? stämplarna får man ju först när hojen har varit på service.

Yamaha och Honda kan sakna partnr'et för boken i fichen, Suzuki och Kawasaki listar dem iaf. Om nr'et saknas så kan det vara så att handlaren inte orkar lyfta luren och ringa till gen.agenten.
Gör det enkelt, ring själv till Yamaha.

Andreas79 skrev:
Snabb fråga: serviceboken är borta vart köper jag en ny servicebok till denna hoj??
Ava mc?

Mvh/Andreas
hej andreas om du går ut på dc gå in på lysekil kolla på mcponti där finns en manual i pdf format zx10r 04 mvh pontus

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman