Köpa Scooter!

• Thread starter Thread starter _RaLLaN_
  • Start date Start date
ja har hört ett ryckte att åldersgränsen för att få ta A1 körkort ska höjas till 18 år nu i sommar samma sak gäller moppe.. i så fall skulle man vara 16år för att köra EU moppe, vanlig 30 moppe skulle skrotas, och man skulle vara 18 för lätt mc.. (det vore ju kul) vem i helvete vill köra en 125:a när man e 18 å kan köra bil?? detta meddelandet skriver jag den 2:a april så d e inget skämt.. någon som vet om det ligger nån sanning i detta ryktet??
*eu-moppe blir 16 år på.
*30-moppe förblir 15 år men ska möjligtvis behöva gå ngn slags teori som det är med eu-moppe idag.
*a1 förblir 16 år
*a begränsad förblir oxå den fast istället för 25kw ökas det till 35kw
*a obegränsat kommer man behöva vara 24 för att få ta dvs om man inte har a1 innan då dagens regler består (a begränsad + 2 år = a obegränsad)
iaf vad jag läst mej till :tuttar

2858334 *eu-moppe blir 16 år på.
*30-moppe förblir 15 år men ska möjligtvis behöva gå ngn slags teori som det är med eu-moppe idag.
*a1 förblir 16 år
*a begränsad förblir oxå den fast istället för 25kw ökas det till 35kw
*a obegränsat kommer man behöva vara 24 för att få ta dvs om man inte har a1 innan då dagens regler består (a begränsad + 2 år = a obegränsad)
iaf vad jag läst mej till :tuttar
Ja och det hoppas jag på att det blir så. Låter perfekt. Vem vill köra eu-moppe när man kan köra 125.a. :tuttar

Framförallt är det bra att även 30-mopparna skall gå teori.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard