Köpa Scooter!

• Thread starter Thread starter _RaLLaN_
  • Start date Start date

_RaLLaN_

Guest
Ska sälja hojen å köpa en scooter nu till sommaren! Vilken är bäst snyggast å tuffast? Skicka gärna bilder å skit! Tack å hej!:tuttar

jo.. men jag undra bara varför...men men det är ju han som kör sen såg ju hans KTM riktigt fin ut...

Jo den e fin håller på å bygga om till motard nu med, men sen e ju inte den något transportmedel direkt. vill kunna åka 2 på den till stranden med mera. Ktm e ju mer en leksak. vill ha kvar den å leka med men endå vill jag sälja å köpa en scooter eller liknande, men skit samma. Någon som har tips på 125cc scooter man får köra med a1? :gnissla

Jo den e fin håller på å bygga om till motard nu med, men sen e ju inte den något transportmedel direkt. vill kunna åka 2 på den till stranden med mera. Ktm e ju mer en leksak. vill ha kvar den å leka med men endå vill jag sälja å köpa en scooter eller liknande, men skit samma. Någon som har tips på 125cc scooter man får köra med a1? :gnissla

Ett tips är ju att söka på blocket? Annars finns ju exempelvis Aerox? Det är den enda scooter 125 ja har kört.. Den går väl helt okej.. :)

aprilia sr 125, kitta med malossi 172cc så har du en bakhjulsmaskin =)

Du får ändå inte skjussa med A1 men va fan kan man väll åka 2 på ktm roligare då tillochmed kan man köra lite på stranden:yoparty

Köp en sån där ful jävel me kompressor... Peugeot glömt modellen...

Ni verkar tycka jag är dum i huvet.. Men det är jag kanske. Får la se hur jag gör.. Tack endå!

Min polare ringde till polisen och frågade om det där och polisen sa att man fick skjutsa om man hade A1 och var UNDER 18 år :confused: :va

Då borde de nog kolla upp reglerna litta. Man får INTE skjutsa på en a1 reggad hoj om man är UNDER 18. Jävligt dum regel kan tyckas emd tanke på att man får skjutsa på många moppar. Fast det finns säkert en vettig anledning till varför man inte får, typ att man räknas som oerfaren eller nått.

Då borde de nog kolla upp reglerna litta. Man får INTE skjutsa på en a1 reggad hoj om man är UNDER 18. Jävligt dum regel kan tyckas emd tanke på att man får skjutsa på många moppar. Fast det finns säkert en vettig anledning till varför man inte får, typ att man räknas som oerfaren eller nått.

jo för att det går mycket fortare än en "laglig" moped, mopeder gör bara (ska göra) 45 och därför får man skjussa när man är 15 medans en 125cc gör 120 lagligt.... Aaa ni fattar...

Ni verkar tycka jag är dum i huvet.. Men det är jag kanske. Får la se hur jag gör.. Tack endå!

Jaaoooo men det är ditt val är du trött på KTM och vill köra scooter så go for it

Last edited:
Det är inte det som är det dumma. Det som är så idiotiskt är att du får skjutsa när du tar körkortet men inte när du tagit det. Man kan alltså lära sig att köra cykeln med en passagerare bak men sedan får man absolut inte köra någon. Det är så fruktansvärt dumt. :mad:

ja har hört ett ryckte att åldersgränsen för att få ta A1 körkort ska höjas till 18 år nu i sommar samma sak gäller moppe.. i så fall skulle man vara 16år för att köra EU moppe, vanlig 30 moppe skulle skrotas, och man skulle vara 18 för lätt mc.. (det vore ju kul) vem i helvete vill köra en 125:a när man e 18 å kan köra bil?? detta meddelandet skriver jag den 2:a april så d e inget skämt.. någon som vet om det ligger nån sanning i detta ryktet??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti