Köpa saker till företaget i tyskland..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Om jag t.ex ska köpa en dator i tyskland till företaget så tar jag med mitt momsregistreringsbevis så drar de av momsen redan i kassan. Hur gör en sedan? Skickar de några papper till sverige att jag har handlat ditt och datt utan moms sedan då eller vad händer?

- Johan

mr_rockster skrev:
2205825 Tjenare!

Om jag t.ex ska köpa en dator i tyskland till företaget så tar jag med mitt momsregistreringsbevis så drar de av momsen redan i kassan. Hur gör en sedan? Skickar de några papper till sverige att jag har handlat ditt och datt utan moms sedan då eller vad händer?

- Johan

Du skall registrera på din skattedeklaration som du skickar till SKV att du undansluppit den momsen, minns inte rutnr men kolla i handledningen till blanketten.
Där sker dock dåligt med intrastatredovisningar framförallt om företaget inte är en storförsäljare till utlandet så det går bra att chansa på att ingen upptäcker det. Fyller du inte i rätt på din skattedeklaration och det tyska företaget fastnar i en skattekontroll börjar SKV i sverige dock ställa obehagliga frågor.Har hänt många som handlat crosscyklar i holland lyft momsen och sen "glömt" redovisa det i sverige.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back