köpa RR cykel, behöver lite råd o tips

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Nu är jag återigen på g att köpa mig en RR cykel. Jag undrar hur kollar man så det inte är stulna grejer man köper. Något jag bör tänka på överlag? Hade tänkt mig en cykel i 30-35 tkr klassen och då 1000 kubikare. Måste jag ha license för att träna eller köra på diverse bandagar? Jag är grönare än en äng när det kommer till detta :tuttar

Om du köper en RR hoj som går att regga kan du köra den på vanlig bandag. Men för ca 30000 kr kan jag nästan garantera att den inte kommer gå att regga.
Annars måste du ha Licens om du ska köra i Licens gruppen (ivgf på dom flesta bandagarna)
Ta licens går fort och är bara skoj.
Kolla så dom har ett MC-ID kort till hojen. Då ska den ha klarat kontrollerna för stöld osv ivgf.

Om du köper en RR hoj som går att regga kan du köra den på vanlig bandag. Men för ca 30000 kr kan jag nästan garantera att den inte kommer gå att regga.
Annars måste du ha Licens om du ska köra i Licens gruppen (ivgf på dom flesta bandagarna)
Ta licens går fort och är bara skoj.
Kolla så dom har ett MC-ID kort till hojen. Då ska den ha klarat kontrollerna för stöld osv ivgf.

jo det blir till att köpa en oreggbar, kan man ta licens med en gathoj?
tack för snabba svar.

Jag skulle säga att det är svårt att veta om din hoj är stulen eller inte. Mcid är ingen garanti för detta. Dock kan du ju använda sunt förnuft, det kommer man långt på. Försök få med så mycket prylar du kan. Dessa är HÄTTE dyra att köpa senare och du kommer behöva lägga alla pengar du har på däck.

License kan du ta med din vanliga hoj, det finns även licensgrupper att köra med dom flesta banarangörer, dock är en träning oftast billigare men kräver då att du gått kursen.

björn

Om jag hade 30-35 så hade jag mycket hellre köpt en reggad. Det finns ju bara fördelar med att ha en reggad hoj, det är t.ex. svårare att garageförsäkra en oreggad hoj, det är svårare att se om den är stulen, den är svårare att sälja osv.

Jag köpte min reggade R1 '99 för 24000 och hojen är väldigt kompetent, mer än mig faktiskt :)

För 35 så kan du säkert få en R1 '02 eller liknande, bara man letar lite..

Har en gsxr 1000 -03:a som är en gamal erf hoj kommer från England så den går inte o regga. jag kan släppa hojen för 35 vill du ha med extra fälgar samt beg. kåpset extra kylare o en massa annat godis så vill jag ha 40 :)

enda kruxet jag har målat den delvis rosa :arsele för att alltid retar det någon :) (du kan få med en burk svart sprayfärg)

pm:a om det verkar intressant

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...