köpa regskylt

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
nu har jag bara en sak kvar på hojen att göra o det är att köpa en regskylt. men jag hade tänkt mig en mindre regskylt. Någon som vet var men kan beställa regskyltar. har letat men inte hittat något bra just för MC

Tolf

Borde inte skyltarna kunna bli mindre nu lagligt när skattemärket är borta?

Nej. Om man läser på transportsyrelsens hemsida så skriver dom att dom inte har tänkt ändra storleken på skyltarna.. Än iallafall. :)

Men ja, dom borde kunna bli mindre. :rolleyes:

Nej. Om man läser på transportsyrelsens hemsida så skriver dom att dom inte har tänkt ändra storleken på skyltarna.. Än iallafall. :)

Men ja, dom borde kunna bli mindre. :rolleyes:

Alu är en giftig industri och att ha 2 kvadratdecimeter onödig alu på samtliga fordon är ju skandal. Alla fåglar och sälar dör pga denna vansinnesakt från VV.

:mad:

Skattemärket är nu ersatt av en självhäftande reflex från närmaste 0KQ8 :tummenupp Det lär väl säkert ändå bli gnäll om den placeringen, om man blir anvisad till sidan av herr konstapel.

Edit. Missade ett par inlägg ovan :)

Coca-cola konade burkarna i toppen för att spara miljön(var nog pengar i verkligheten) så det står nog inte på förrän miljöivrarlandet sweden kommer på att man kan spara lite alu o framför allt pengar på skyltarna dom me.Kanske nått att lobba för?

Knappast. Den ytan vill nog våra byråkrater ha för "nya kreativa lösningar".
Läs: Nya avgifter (som inte kallas skatt) t ex miljöavgifter av nåt slag.. Hojar har ju ofta ingen kat. Ett solkart tillfälle att dödsbeskatta..

Skattemärket är nu ersatt av en självhäftande reflex från närmaste 0KQ8 :tummenupp Det lär väl säkert ändå bli gnäll om den placeringen, om man blir anvisad till sidan av herr konstapel.

Edit. Missade ett par inlägg ovan :)

Besiktningen skiter nog i den reflexen men du blir inte godkänd med enbart den.

Verkar bero på vem som besiktigar. Har två polare som kommit undan med reflex på plåten, men vet även folk som inte fått det godkänt!

Ja, det är fan märkligt. En SV gick inte igenom, på med reflex på regplåten - Inga problem. Nu för några veckor sen, Millen - Helt utan reflex, men anmärker på ljusbilden fram :rolleyes:

Önskar också mindre plåtar till MC, behöver ingen vinge bak!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats