Köpa ram i tyskland??

Ckuljo

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2005
Hoj
stulen zx9r
Har hittat en billig ram med brief till zx9r -99 i tyskland och jag har några delar liggandes hemma så jag undrar om man skulle kunna bygga ihop en hoj och gatregga den i sverige???

Visst går det, bara att bygga...

Denna tråden kommer ju inte att urarta lite nejjj.....???

maxximus skrev:
Visst går det, bara att bygga...

Denna tråden kommer ju inte att urarta lite nejjj.....???

Troligen inte...

Men man behöver ju inte vara raketforskare för att räkna ut vad han vill göra..

Last edited:
Ckuljo skrev:
Har hittat en billig ram med brief till zx9r -99 i tyskland och jag har några delar liggandes hemma så jag undrar om man skulle kunna bygga ihop en hoj och gatregga den i sverige???

Du måste ha papper på ramen annars går det inte...

Ckuljo skrev:

En rak fråga,,,,,,var kommer "resten" av delarna ifrån till bygget ?? kvitto??

Jag ser inget svar på sista frågan.
Berätta då! :)

Ckuljo skrev:
Jag vet vad jag vill göra men jag tänkte att du som är så smart kan berätta fär mig.Har inte ALLA delarna hemma och dom är inte stulna,fattas bla motor o massa annat,tänkte att det kanske skulle vara billigare att bygga från olika delar istället för att köpa.

Billigare än att köpa :näsblod :hihi

Det kan ju vara tänkt som ett fräsigt streetfighterbygge.
Finns ju mängder av gamla bankörda hojar "utan papper" som kan tänkas behöva en ram med nummer också.

Men efter sig själv dömer man andra.

Tysken skrev:
Det kan ju vara tänkt som ett fräsigt streetfighterbygge.
Finns ju mängder av gamla bankörda hojar "utan papper" som kan tänkas behöva en ram med nummer också.

Men efter sig själv dömer man andra.

Du såg hans signatur va?

jag måste hålla med om att ordvalet & ditt sätt att beskriva vad du vill göra låter mysko i många öron.

Men detta behöver inte alls betyda att du stulit delarna/gjort försäkringsbedrägeri eller annat fuffens.

Saken är den att på sporthoj.com är många medvetna om problemet med stulna hojar/dela & reagerar på minsta lilla konstighet man ser/hör.

Jag skriver detta för att jag ser att du är ny medlem här på SH.
Själv tror jag det bästa om de flesta fram tills motsatsen är bevisad

// Henke

Chronic skrev:
Du såg hans signatur va?

Ja, och om man har haft en zx-9 så är det ju ganska sannolikt att man har lite delar till en sådan som ligger och skräpar. Jag kan nog bygga ihop 3/4 gsxr om jag rotar extra djupt i lådorna, fan man kanske skulle köpa en tysk ram med papper och bygga nåt kul.

Tysken skrev:
Ja, och om man har haft en zx-9 så är det ju ganska sannolikt att man har lite delar till en sådan som ligger och skräpar. Jag kan nog bygga ihop 3/4 gsxr om jag rotar extra djupt i lådorna, fan man kanske skulle köpa en tysk ram med papper och bygga nåt kul.

Försök få en tysk ram med svensk motor genom bilbesiktningen.. Den kan bli intressant.

Biturbo skrev:
Försök få en tysk ram med svensk motor genom bilbesiktningen.. Den kan bli intressant.

Och varför skulle det inte gå?? Har funderat lite på detta. Hur faan gör man om jag tex köper en tysk hoj med rasad motor?? Går det då inte att bes efter det att jag har satt dit min motor från min klotade hoj. :confused:

Tycker att det är ganska många luddiga trådar som gäller detta.
Och varför stjäls det så mycket hojar om man nu inte kan använda delarna?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman