Köpa racehoj utomlands

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Finns det annonssidor osv på hojar i tyskland / england som man kan köpa? Racinghojjar just

Racing4Fun ser riktigt bra ut, frågan är om man vågar importera en racingcykel själv om man inte kan så mycket om det ...

vbg_snake skrev:
2475069 Racing4Fun ser riktigt bra ut, frågan är om man vågar importera en racingcykel själv om man inte kan så mycket om det ...

Jeg har tidligere købt en R6 2005 og en GSXR1000 2003 i Tyskland uden problemer.

De havde begge kun kørt en sæson og så mener jeg at det er begrænset hvad de kan fejle. Specielt hvis de ikke er tunede i motoren.

Men man kan selvfølgelig altid være uheldig, også i Sverige eller Danmark.

Hysciter skrev:
2475223 Jeg har tidligere købt en R6 2005 og en GSXR1000 2003 i Tyskland uden problemer.

De havde begge kun kørt en sæson og så mener jeg at det er begrænset hvad de kan fejle. Specielt hvis de ikke er tunede i motoren.

Men man kan selvfølgelig altid være uheldig, også i Sverige eller Danmark.

Det e faktiskt sant där, jag har tänkt att köpa en hoj som är 1-2 år gammal och inte så speciellt trimmad i motorn.

Hur är det med avgifter i Sverige? Är det ens ågra avgifter då man tar in en motorcykel som är oregistrerad och som inte heller skall registreras? Tuta och köra på banan då antar jag?

vbg_snake skrev:
2475646 Det e faktiskt sant där, jag har tänkt att köpa en hoj som är 1-2 år gammal och inte så speciellt trimmad i motorn.

Hur är det med avgifter i Sverige? Är det ens ågra avgifter då man tar in en motorcykel som är oregistrerad och som inte heller skall registreras? Tuta och köra på banan då antar jag?

Hej igen

Jeg er ikke specielt teknisk kyndig, så jeg går efter maskiner der er relativt nye.

R6eren var en R6-cup maskine, som jeg havde fundet på www.R6-cup.de
Har kun set R6 cup maskine fra i år til og den ville de have 10.750 euro for. Den er på racing4fun.de. Prisen er lige i overkanten, selvom R6-cup maskinerne fra i år er superfede! Kan man finde en til 9000-9500 euro ville jeg nok overveje at slå til. Men de er nok eftertragtede i år.

GSXR1000eren var fra GSXR1000 cup, som desværre ikke eksisterer mere.

Det gode ved disse Cup maskiner er at for relativt få penge (og uden motortuning) er skruet sammen, så de kan køre stærkt. Fx kan de hurtigste R6-cup kørere snildt kvalificere sig i den tyske supersportklasse, selvom prisen er langt mindre end end prisen for en supersport tunet maskine.

Der findes nu også en R1-cup. Maskinerne derfra er helt sikkert også værd at gå efter. Jeg har set en 2006er R1 til 9500 euro.

Jeg tjekker selv www.racing4fun.de, www.r6-cup.de og evt. www.mobile.de for brugte maskiner. www.ebay.de er også en mulighed.

Mht. import mener jeg ikke der skulle være nogen problemer, da det er inden for EU. Selv hvis den skal indregistreres burde der ikke være nogen problemer i Sverige, da der ikke er registreringsafgift. (nogen der kan bekræfte dette?)

I Danmark derimod kommer der op til 180% i registreringsafgift oveni - hvilket minder mig om jeg må se at få en gadecykel nu hvor jeg bor i Sverige!

Lige en sidste ting. Det er ikke unormalt at maskinerne sælges direkte efter sidste løb - så ved man at de fungerer!

T

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back